Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowe Tesle Model 3/Y: jest podgrzewana kierownica, będzie adaptacyjne lub pneumatyczne zawieszenie?

O podgrzewanej kierownicy w Teslach Model 3/Y słyszymy od paru tygodni, co najmniej jeden nabywca Modelu Y już nawet korzysta z tej opcji. Jednak regulowane zawieszenie to nowość, przed którym Elon Musk długo się wzdragał nie chcąc psuć rynku Tesli Model S/X. Czyżby coś się zmieniło?

Regulowane (pneumatyczne?) zawieszenie w Tesli Model 3/Y

Haker Green (@greentheonly) zauważył, że podręcznik użytkownika w bożonarodzeniowym firmware Tesli 2020.48.26 zawiera zaktualizowany interfejs z inaczej przedstawioną bryłą samochodu i pewną istotną kontrolką. Widać ją na wysokości prawego reflektora auta, tuż nad BRAKE (źródło)

Ikona symbolizuje poziomowanie albo ustawianie wysokości prześwitu. Kojarzymy ją z pojazdów z zawieszeniem pneumatycznym, lecz nie da się wykluczyć, że mamy do czynienia z regulacją prowadzoną w inny sposób. Na przykład w typowym zawieszeniu adaptacyjnym amortyzatory pozwalają na zmianę twardości przez proste naciśnięcie przycisku, nie umożliwiają jednak sterowania prześwitem samochodu. A to kłóci się z obecnością strzałek na symbolu auta.

Według Greena dodatkowa kontrolka oznacza obecność regulowanego zawieszenia w Tesli Model 3/Y. Pojawiły się jednak sensownie brzmiące głosy, że ikona została tam zasymulowana dla uporządkowania interfejsu, ponieważ, dajmy na to, te same wizualizacje zostaną wykorzystane w Teslach S/X. A te modele od dawna dysponują zawieszeniem pneumatycznym.

Zdjęcie aktualnego interfejsu Tesli Model 3 (po lewej) oraz zrzut ekranu z podręcznika, na który natrafił Green (po prawej) (c) Green / Twitter

Tesla firmware 2020.48.35.5 z kolejnymi nowinkami

Oprócz ciekawostki odnalezionej w starszym firmware Green dostrzegł, że w najnowszej wersji oficjalnie pojawiają się 19-calowe felgi ZeroG/Zero Gravity, które dotychczas były dostępne tylko w Chinach. Na wizualizacji widać też zmieniony kompresor pompy ciepła. Jest wreszcie podgrzewana kierownica jako odblokowywana programowo opcja: dostępna tylko dla tych, którzy za nią zapłacą.

Ta ostatnia funkcja pojawiła się już Tesli Model Y Standard Range oferowanej w Stanach Zjednoczonych (źródło):

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version