BMW postanowiło wydłużyć okres gwarancji na baterie w nowych BMW i3 do 8 lat lub 160 tysięcy kilometrów – cokolwiek nastąpi wcześniej. Firma pochwaliła się jednocześnie, że dotychczas nie wymieniono ani jednego akumulatora ze względu na przedwczesny spadek pojemności wynikający ze starzenia się ogniw.

Dłuższa gwarancja na baterie BMW i3 od 2020 roku

Rozszerzona gwarancja ma dotyczyć wszystkich nowych BMW i3 oferowanych w Europie. Obowiązuje ona zatem na auta z bateriami 120 Ah, czyli zdolnymi do przechowania około 37,5-39,8 kWh energii.

> BMW i3 z dwukrotnie większą pojemnością baterii „między rokiem obecnym a 2030”

W wypadku modeli wyprodukowanych przed rokiem 2020 stosowana będzie dotychczasowa gwarancja na 5 lat lub 100 tysięcy kilometrów. Biorąc pod uwagę, że BMW i3 stało się masowo dostępne dopiero w roku 2014, gwarancję na baterie utraciła dopiero pierwsza seria samochodów z najmniejszymi akumulatorami o pojemności 60 Ah (19,4 kWh) oraz zasięgiem do 130 kilometrów.

> Jakie są pojemności baterii BMW i3 i co oznacza 60, 94, 120 Ah? [ODPOWIADAMY]

Informując o przedłużeniu okresu gwarancyjnego BMW podało też kilka ciekawostek. Najważniejsza z nich jest chyba ta, że dotychczas – w sześcioletnim okresie produkcji BMW i3 – ani jednej baterii nie wymieniono ze względu na przedwczesną degradację. Warto dodać, że do dziś wytworzono około 165 tysięcy egzemplarzy auta.

Pojawiła się też wzmianka o badaniu kosztów zakupu i eksploatacji przez Niemiecki Automobilklub (ADAC), w którym BMW i3 okazało się o 20 procent tańsze niż spalinowe BMW o porównywalnych rozmiarach i osiągach. A jeden z użytkowników, Helmut Neumann, do dziś ma oryginalne klocki hamulcowe mimo 277 tysięcy kilometrów przebiegu (źródło).

> Jaka jest degradacja baterii w samochodach elektrycznych? Geotab: Średnio 2,3 procent na rok

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]