W chińskich mediach społecznościowych pojawiły się ciekawe nowinki na temat modernizacji Tesli Model Y. Otóż wariant wytwarzany w Giga Shanghai i przeznaczony na rynek Państwa Środka ma dysponować kanapą dłuższą (wzdłuż osi samochodu) o 3 centymetry. Zmiana weszła w życie w połowie października, z komunikacji trudno jednoznacznie wywnioskować, czy wygodniejsze siedzisko pojawi się też w samochodach eksportowanych do Europy.

Aktualizacja 2022/10/18, godz. 8.26: dodaliśmy zdjęcie mechanizmu, który będzie otwierał tylne drzwi i zmodyfikowaliśmy nieco zakończenie artykułu (na dole).

Nowe Tesle Model Y odbierane od listopada 2022 już z wygodniejszą kanapą

Zacznijmy od naszych pomiarów: w pierwszych Teslach Model Y oferowanych na polskim rynku tylna kanapa miała 46 centymetrów długości wzdłuż osi samochodu (głębokości). Kia EV6 oferowała o centymetr więcej, Skoda Enyaq iV – auto o pół segmentu mniejsze – o 2 cm więcej, 48 centymetrów. Jeżeli teraz Tesla przesunęła krawędź kanapy o 30 milimetrów, pasażer będzie miał dla siebie aż 49 centymetrów. To bardzo dobry wynik w segmencie D/D-SUV, który przełoży się bezpośrednio na wygodę ludzi z tyłu:

Informuje o tym sam producent, który na zdjęciach prezentuje, że uda podparte są na znacznie dłuższym odcinku. Noga niepodparta to taka, w której po 3-4 godzinach jazdy zaczyna się pojawiać tępy ból wynikający ze stałego napięcia mięśni. Dotyczy to zarówno zbyt krótkiego siedziska, jak też kanapy położonej zbyt nisko w stosunku do podłogi (=wysoko zadarte kolana). Z kolei w udzie podpartym może dojść do rozluźnienia mięśni, więc podróż powinna być bardziej komfortowa.

Tesla pochwaliła się przy okazji, że w tylnych drzwiach dodano mechaniczną klamkę. Dotychczas był tam elektroniczny przycisk zwalniający rygiel, zabrakło zaś rozwiązania mechanicznego, które działałoby nawet w przypadku problemów z zasilaniem. Awaryjne otwieranie tylnych drzwi od środka wiązało się z koniecznością sięgnięcia do kieszeni w drzwiach, zdemontowania znajdującej się w środku klapki (!), by pociągnąć za doprowadzoną tam taśmę (źródło).

Tylne drzwi w Tesli Model Y. Tam, gdzie spoczywa prawa dłoń, z przodu znajduje się mechaniczna klamka, za nią ulokowano przycisk sterowania szybą. Z tyłu jest tylko sterowanie oknem (c) The Megawatts

Producent nie pokazał, jak wyglądają nowe mechaniczne klamki z tyłu. Z pierwszych zdjęć wynika, że będą to po prostu niewielkie pstryczki znajdujące się w kieszeni – dokładnie w tym samym miejscu, w których wcześniej była klapka. Naiwnie zatem zakładaliśmy, że producent zdecyduje się na zastosowanie mechanicznych klamek zbliżonych do tych, które są montowane z tyłu (więcej zdjęć ma Drive Tesla Canada):

Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:

Jeśli chcesz wynagrodzić Czytelników, którzy są niezawodni w niesieniu pomocy na Forum Elektrowozu, możesz kupić Teslę korzystając z któregoś z tych linków polecających: 7/ nabrU, 8/ ciastek, 9/ ELuk.

Zasady zabawy znajdziesz TUTAJ.
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]