Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

NHTSA wszczyna śledztwo w sprawie utraty mocy w Hyundaiu Ioniqu 5

Amerykańska Krajowa Rada ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) wszczęła śledztwo w sprawie utraty mocy w Hyundaiach Ioniqach 5, często występującej po głośnym trzasku. Problem wstępnie powiązano ze skokiem napięcia podczas ładowania, które uszkadza jednostkę sterującą procesem uzupełniania energii (Integrated Charging Control Unit, ICCU).

Hyundai Ioniq 5 MY22. Trzask przy ładowarce = koniec jazdy

Uszkodzenie ICCU powoduje, że Hyundai Ioniq 5 traci możliwość ładowania akumulatora 12 V, w efekcie przestaje nadawać się do jazdy ze względu na kompletny lub częściowy brak mocy w zespole napędowym. Śledztwo wszczęto po 30 skargach do NHTSA, może dotyczyć 39 500 egzemplarzy Ioniqa 5 z rocznika modelowego (2022) / MY22 jeżdżących po amerykańskich drogach.

Hyundai zadeklarował, że na początku lipca 2023 uruchomi akcję serwisową z aktualizacją oprogramowania, która zapobiega wystąpieniu awarii, w razie potrzeby ma też zamiar wymienić problematyczne podzespoły (źródło). Jako że sprzedawane w Ameryce Północnej i Europie samochody pochodzą z tej samej fabryki w Ulsan (Korea Południowa), kwestia może się objawić również w pojazdach sprzedawanych na Starym Kontynencie [domniemanie redakcji Elektrowozu].

Jednostka ICCU została zaprojektowana i produkowana jest przez Hyundai Mobis, firmę-córkę Hyundai Motor Group obsługującą też Kię i Genesis, ale nie jest jasne, czy błąd może objawić się też w Kiach EV6. Hyundai Ioniq 5 z rocznika modelowego (2022) miał bowiem mniejszą baterię pracującą z niższym napięciem. Akcje serwisowe Hyundai właściciele samochodów tej marki mogą sprawdzić TUTAJ. W Europie radzimy wyszukiwanie najwcześniej w pierwszej połowie lipca 2023.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Exit mobile version