Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Najbardziej niezawodny samochód elektryczny? Czytelnicy Whatcar: 1/ Nissan Leaf I, 2/ MG ZS EV, 3/ Kia e-Niro

Brytyjski portal Whatcar przeprowadził wśród swoich Czytelników i subskrybentów badanie opinii o samochodach elektrycznych. Pytano o (nie)zawodność posiadanych aut i występujące w nich problemy. Liderem zestawienia okazał się Nissan Leaf I generacji, w którym całkowity poziom niezawodności oceniono na 98,6 procent (!).

Nissan Leaf I. Brzydki? Z małym zasięgiem? Ale bezawaryjny

Zaledwie 12 procent wszystkich posiadaczy Nissana Leafa I deklarowało, że doświadczyło jakichś jego awarii. Problemy pojawiały się wyłącznie z hamulcami oraz instalacją elektryczną – i to tą „zwykłą”, niskonapięciową. Na drugim miejscu dojechał MG ZS EV, konwersja samochodu spalinowego na elektryczny. Chiński pojazd nigdy nie stanął na drodze, problemy dotyczyły głównie karoserii. Naprawy były wykonywane na gwarancji, choć 2/5 właścicieli musiało czekać dłużej niż tydzień na ich ukończenie.

Nissan Leaf I generacji (c) Dominic Alves / Flickr

Trzecie miejsce zajęła Kia e-Niro (8 procent właścicieli doświadczyło awarii, ogólna ocena niezawodności: 95,8 procent), chociaż występujące w niej błędy były poważniejszego kalibru. Problemy dotyczyły najczęściej baterii i elektryki silnika, aż w 71 procent przypadków unieruchamiały one samochód na drodze.

Na czwartym miejscu dojechało BMW i3, w którym „coś” zdarzyło się w 22 procent samochodów (ogólna ocena niezawodności: 94,1 procent). Awarie dotyczyły instalacji elektrycznej (niskonapięciowej) oraz karoserii, zaledwie 18 procent aut musiało dojechać do warsztatu na lawecie. Błędy były zatem niekrytyczne.

Piąte miejsce zajęła Tesla Model 3. 27 procent jej właścicieli doświadczyło jakichś problemów, dotyczyły one głównie karoserii i elektryki niskonapięciowej. Tylko 7 procent pojazdów po pojawieniu się problemu musiało trafić do warsztatu na lawecie. Ogólna ocena niezawodności samochodu to 93,3 procent (źródło).

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: „problemy z karoserią” to zapewne złe spasowanie, źle zamykające się drzwi czy klapy bagażników. Raczej drobnostki. Dość ciekawe są też problemy z „normalną” elektryką, a więc błędy występujące masowo również w autach spalinowych. Na tej liście właściwie tylko jeden pojazd miał problemy z alternatywnym zespołem napędowym: Kia e-Niro.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 4]
Exit mobile version