Aktualizacje oprogramowania wyraźnie przerosły Volkswagena. Najpierw wymieniał w Europie akumulatory 12 V i ręcznie wgrywał update do ID. Software 2.4. Edycja 3.0 miała zostać udostępniona online już kilka tygodni temu, jednak trafi tylko do niewielkiej grupy 1 000 odbiorców, którzy wyślą zgłoszenie i zdecydują się na udział w testach [beta]. Wymagane jest m.in. ID. Software 2.4.
Jak szybciej uzyskać ID. Software 3.0?
Informacja pojawiła się na grupie Volkswagen ID. Drivers Club, zamkniętym forum Facebooka dostępnym wyłącznie dla posiadaczy VW ID. Aby otrzymać ID. Software 3.0 należy do 16 października (niedziela) wysłać maila na adres id@volkswagen.de z tematem o treści I want OTA 3.0 . Wiadomość e-mail musi wyjść z adresu skojarzonego z aktywnym kontem Volkswagen ID. Wymagany jest samochód marki Volkswagen z ID. Software 2.4 (już po wymianie akumulatora), który znajduje się w trybie online.
Auto otrzyma update, jeżeli spełnia pewne bliżej nieokreślone kryteria konfiguracyjne. Jego właściciel dowie się o tym w osobnym mailu, oczywiście pod warunkiem, że zostanie zakwalifikowany do testów beta. Dodajmy, że Volkswagen nie używa słowa „beta”, to inwencja redakcji Elektrowozu, która wzięła się z faktu, że producent zastrzega, że wgranie aktualizacji może spowodować tymczasowe unieruchomienie samochodu wymagające kontaktu z salonem. Naprawa ma być bezpłatna.
Dotychczas ID. Software 3.x trafiało na rynek przede wszystkim z nowymi pojazdami. Przy używanych VW ID.x oprogramowanie zostało udostępnione niewielkiej liczbie aut na rynku niemieckim. Opisywana powyżej fala aktualizacji ma objąć 1 000 samochodów. Jeśli zakończy się sukcesem, producent planuje kolejne. Firma zapowiada, że skontaktuje się tylko z wybrańcami i przypomina, że pakiet składa się z dwóch oddzielnych części. Po instalacji pierwszej z nich konieczne jest zalogowanie się w samochodzie na głównym koncie użytkownika.
ID. Software 3.x najłatwiej poznać po procencie naładowania baterii widocznym na liczniku oraz po ikonce Sklepu na ekranie multimedialnym. Tutaj ID. Software 3.0 w VW ID.5
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: czyli Skoda zrobiła to lepiej tworząc wielką paczkę łączącą ID. Software 2.4 i 3.0. A najlepiej postąpiło chyba Audi: dopieściło pierwotną wersję software’u i na razie go nie dotyka.