Napisała do nas Czytelniczka, która kupiła poleasingowe BMW i3. Była z samochodu bardzo zadowolona aż do czasu, gdy zaczął hałasować w nim silnik. Objawy nie wyglądają najlepiej, jednak nie są one tak straszne, jak wycena naprawy, którą przedstawiło jej ASO BMW. Rozwiązanie problemu (czytaj: wymiana silnika) będzie ją kosztować 30 654,61 złotego.

Zakup używanego BMW i3 – ryzyka

BMW i3 naszej Czytelniczki zostało wyprodukowane w marcu 2015 roku, łatwo się więc domyślić, że jest to wersja wyposażona w baterię o pojemności 60 Ah/19 kWh. Ona jest jego drugim właścicielem, wcześniej elektryk był eksploatowany w pięcioletnim leasingu, w trakcie którego samochód pokonał raptem kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Za auto zapłaciła dużo (80 tysięcy złotych), bo miało być ono drogie w zakupie, ale tanie w utrzymaniu.

No i teraz pojawił się taki oto problem:

Autoryzowana stacja obsługi BMW wyceniła naprawę na 30 654,61 zł, czyli ponad 1/3 ceny pojazdu. Teraz pewnie byłoby to ponad 50 procent wartości samochodu. ASO wysłało nagranie do BMW w Niemczech, ale producent odmówił wzięcia na siebie odpowiedzialności za problem. Podobnie stanowisko przedstawiła centrala BMW w Warszawie.

Nasza Czytelniczka jeździła samochodem przez półtora roku, była z niego bardzo zadowolona, lecz powyższa kwota rozłożyła ją na łopatki. Spytała redakcję Elektrowozu, czy nie kojarzymy jakiejś akcji przywoławczej związanej z silnikami BMW i3 z 2015 roku. Nie kojarzymy. Dlatego kierujemy pytania do Was, drodzy Czytelnicy:

  • czy mieliście podobne problemy?
  • czy macie jakieś sugestie, co dalej zrobić?
  • czy kojarzycie jakieś warsztaty naprawiające BMW i3, najlepiej w Małopolsce?

Będziemy wdzięczni za wszelkie sugestie w komentarzach poniżej albo na Forum Samochody Elektryczne. Wierzymy, że dzięki nim uda nam się zgromadzić jakąś bazę wiedzy, która przyda się kolejnym nabywcom używanych BMW i3. To zgrabne i sprytne autko do miasta, ale… no, właśnie.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: żartobliwe rozwinięcie akronimu BMW jako „Będziesz Miał Wydatki” to nie przypadek, niestety. Jeśli kupujemy używane i3, warto się upewnić, że jego właściciel zdecydował się na rozszerzoną gwarancję lub darmowy pakiet serwisowy na jak najdłuższy okres. Z doświadczeń naszych Czytelników wynika, że takie pakiety przywiązane są do samochodu i obowiązują w całej Unii Europejskiej. W opisanym powyżej problemie nie pomogłoby nawet ubezpieczenie AC, bo awaria sprawia wrażenie efektu normalnej eksploatacji (zużyte łożysko?).

I tak już zupełnie na marginesie: internauci powtarzają jak mantrę sugestię, że w wiekowych elektrykach będą zawodzić baterie. Tymczasem wiele wskazuje na to, że powinny one wytrzymać od kilkunastu do kilkudziesięciu lat. Jako redakcja spodziewamy się, że znacznie szybciej zaczną zawodzić elementy narażone na duże przeciążenia, głównie półosie i łożyska w silnikach

Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:

Jeśli chcesz wynagrodzić Czytelników, którzy są niezawodni w niesieniu pomocy na Forum Elektrowozu, możesz kupić Teslę korzystając z któregoś z tych linków polecających: 7/ nabrU, 8/ ciastek, 9/ ELuk.

Zasady zabawy znajdziesz TUTAJ.
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 14 głosów Średnia: 4]