LG Energy Solution wyraziło zgodę na pokrycie kosztów związanych z wymianą ogniw/modułów/baterii w wadliwych Chevroletach Boltach, informuje CNBC. Cała operacja ma kosztować do 1,9 miliarda dolarów, równowartość 7,5 miliarda złotych. To nie jest najlepsza wiadomość dla osób, które dopiero planują zakup samochodów elektrycznych.

LG zapłaci za naprawę Boltów/Amper-e

Wiadomość nie jest dobra, ponieważ za część tej kwoty odpowiadają nowe ogniwa Li-ion. A jeśli LG Energy Solution będzie musiało dostarczyć nowe ogniwa do wyprodukowanych już 140 tysięcy Boltów/Amper-e, to zmniejszy się ich dostępność na rynku aut nowych. Trudno powiedzieć, czy producent zdecyduje się na wymianę 140 tysięcy kompletnych baterii, chociaż łatwo wyliczyć, że na jeden samochód (bateria + robocizna) przypada średnio 13,6 tysiąca dolarów, czyli równowartość 53,8 tysiąca złotych.

Oczywiście informacja jest bardzo dobra dla osób, które już kupiły Chevrolety Bolty i Ople Ampera-e, ponieważ oznacza kres przepychanek między General Motors i LG.

Z komunikatu, który podaje CNBC wynika, że problematyczne ogniwa powstawały w dwóch fabrykach w Korei Południowej oraz Michigan (Stany Zjednoczone). Dotychczas słyszeliśmy o „dwóch wadach” , ale miały one dotyczyć tylko ogniw pochodzących z zakładów z Korei Południowej. Nie słychać natomiast żadnych doniesień o kłopotach ogniw produkowanych pod Wrocławiem.

LG Energy Solution (dawniej: LG Chem) jest obecnie jednym z największych dostawców ogniw litowo-jonowych do samochodów elektrycznych. Z produktów południowokoreańskiego producenta korzysta Hyundai, koncern Volkswagena, General Motors i Ford oraz Tesla w produkowanych w Chinach Modelach 3 i Y. Jak na razie pewne problemy – General Motors doliczyło się 13 pożarów, podobną liczbę podawał Hyundai – powodowały wyłącznie ogniwa w saszetkach (ang. pouch).

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: