Kia Niro EV ma dokładnie ten sam problem, który pojawiał się w Kii EV6. Samochód, który wcześniej był długo uruchomiony (na przykład w celu nagrzania kabiny), nie reaguje na pokrętło wyboru kierunku jazdy. Problemu nie rozwiązuje sztuczka znana z EV6 – zresetuj samochód wychodząc z niego – dlatego Kia stworzyła aktualizację oprogramowania. Jej zainstalowanie możliwe jest w serwisie, trwa około 20 minut.

Kia Niro EV nie chce jechać, nie reaguje na pokrętło

Przy EV6 na problem natknęliśmy się pod pałacykiem Ernesta Wolfganga von Tothkircha und Tracha w Pątnowie. Samochód, który przez kilka minut stał włączony na potrzeby zdjęć, po zakończeniu sesji… nie chciał jechać. Okazało się, że jest to przypadłość Kii EV6 i Hyundaiów Ioniqów 5, w autach montowany był wadliwy czujnik w pokrętle wyboru kierunku jazdy – potrafił się zawiesić. W takim wypadku pomagał restart przez wyłączenie samochodu, wyjście z auta, zamknięcie, powrót.

Przy Kii Niro EV „zombie mode” objawia się najczęściej po zdalnym uruchomieniu klimatyzacji. Sytuacja wygląda identycznie, jak w powyższym opisie: pokrętło nie wybiera kierunku jazdy (patrz: forum Kia Niro EV). Niestety, tym razem wyjście z samochodu nie pomaga, Niro EV potrzebuje kilku-kilkunastu minut na dojście do siebie. Forumowicz acc znalazł sposób: uruchamia klimatyzację na pół godziny przed odjazdem zamiast na kwadrans przed nim. Pan wartur pozbył się kłopotu odłączając akumulator 12 V, ale na dłuższą metę to żadne rozwiązanie.

Na szczęście Kia wie o problemie co najmniej od stycznia 2023 roku. Serwisy dysponują już nowszą wersją oprogramowania, która usuwa błąd, choć nie wszystkie są tego świadome. O tym, czy samochód jest objęty aktualizacją, jak zwykle decyduje VIN auta. Terminy oczekiwania na poprawkę to 1,5 do 2 tygodni, ale wgranie nowszego software’u odbywa się szybko, trwa ponoć 20 minut.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: