Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Kia EV6 i krzywa ładowania. Redakcje InsideEVs i www.elektrowoz.pl zaobserwowały nieco inne zachowanie

Holenderski operator sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych przedstawił wykres krzywej ładowania Kii EV6. Wygląda on świetnie, ale prezentuje się nieco inaczej niż to, co zaobserwowały redakcje InsideEVs i Elektrowozu – nie odnotowano na nim gwałtownych spadków w okolicy 60 i 80 procent.

Fantastyczna krzywa ładowania Kii EV6

Krzywa ładowania Kii EV6 na ultraszybkich ładowarkach (300 kW) jest genialna, dzięki baterii o pojemności 77,4 (82,5) kWh samochód startuje od niemal 220 kW i podbija tę moc aż do około 53-54 procent. W szczycie ma nieco ponad 230 kW, by następnie spaść do około 175, później do okolic 160, ostatecznie do nieco ponad 150 kW.  Od mniej więcej 78 procent samochód zaczyna gwałtowny zjazd do okolic 30 kW (źródło):

Redakcja Elektrowozu uzupełniała energię na ładowarce 150 kW i wygląda na to, że w przedziale od 30 do co najmniej 56 procent samochód jest w stanie utrzymać 141 kW (czarne kropki). Nie wiemy, dlaczego poniżej 30 procent nie mieliśmy od razu maksimum, być może konieczne było lekkie rozgrzanie ogniw. Nasze nagranie z procesu ładowania znajdziecie tutaj:

Kia EV6 fantastycznie ładuje się również na ładowarkach 50 kW, startowaliśmy od 47 kW i rozpędzaliśmy się do 49,6 kW – praktycznie maksimum możliwości urządzenia! Ale dwukrotnie zaobserwowaliśmy coś, o czym pisał portal InsideEVs. Otóż tuż po przekroczeniu 80 procent moc ładowania dramatycznie spadała, ładowarki i samochód wyświetlały 3 (!) kW.

Za pierwszym razem (Lućmierz) przepięliśmy samochód do kabla AC 11 kW i ładowanie… zaczęło się od ~11 kW. Za drugim razem (Legnica) pozostawiliśmy samochód wpięty do ładowarki i moc wróciła do kilkudziesięciu kilowatów, by ostatecznie zacząć spadać.

Jeśli mamy po drodze szybką ładowarkę, koniecznie powinniśmy z niej skorzystać. W testowanym przez nas przedziale 21-56 procent, uzupełnienie 30,2 kWh, trwało 14 minut i 7 sekund. W 14:07 minuty zyskaliśmy dodatkowe 142 kilometry zasięgu na drodze ekspresowej lub 183 kilometry na drogach wojewódzkich. W cieplejszych miesiącach będzie to odpowiednio 150-160 i 200+ kilometrów.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version