Zakład oklejający Tesle postanowił sprawdzić, jaka jest grubość lakieru w Teslach Model 3 pochodzących z fabryki w Fremont (Kalifornia, Stany Zjednoczone) i z Szanghaju (Chiny). Porównał też, jak Tesla Model 3 wypada na tle innych konkurentów z segmentu premium, w tym Audi czy Mercedesa, oraz starszej siostry, Tesli Model S.
Jakość powłoki lakierniczej w Tesli Model 3
W filmie aż roi się od wartościowych informacji, dlatego zdecydowanie warto go obejrzeć. Podstawowy fakt to grubość oryginalnego lakieru: powinna ona wynosić od około 80 do 140-150 mikrometrów (0,08, 0,14-0,15 mm). Znacząco wyższe wartości na elementach, które nie są narażone na uderzenia kamyczków, oznaczają, że auto było naprawiane (malowane).
A teraz konkrety:
- stalowe progi pod drzwiami – średnio 310 mikrometrów w aucie z Kalifornii i 340 um w modelu z Chin,
- maska – 100-110 um, bez rozróżnienia między fabrykami,
- prawa górna część błotnika między lampą i maską miała regularnie cieńszą warstwę lakieru niż lewa, nie wiadomo dlaczego,
- stalowa maska bagażnika z tyłu – średnio 110-115 um, 115-116 w nowszych modelach, 108-109 um we wcześniejszych modelach i autach z Chin,
- fragment między drzwiami a tylnym nadkolem na wysokości osi koła – 110-120 um, odświeżone modele nieco poniżej 100 um, samochody z Chin 85-90 um.
Podsumowując: samochody z Chin nie miały grubszego lakieru, niekiedy był on wręcz cieńszy niż w samochodach z Kalifornii. Natomiast jakość powłoki lakierniczej w modelach z Szanghaju była znacząco lepsza. Jego gładkość określono jako podobną do tego, co spotkamy na przykład we współczesnym BMW czy u innych niemieckich producentów. Starsze Tesle Model 3, które przyjeżdżały z Kalifornii, miały na lakierze liczne niedoskonałości, o czym zresztą przekonał się nasz Czytelnik, który oddał samochód do oklejenia:
Gdy chodzi o grubość lakieru, Tesla Model 3 również nie różniła się od niemieckich konkurentów, w tym Audi, Mercedesa, BMW czy Volkswagena. Nieco cieńszy lakier był w Peugeotach. Grubość lakieru nie zależała również szczególnie od jego koloru, wszystkie barwy były mniej więcej takie same. Natomiast Tesla Model S miała też lakieru nieco więcej niż Tesla Model 3.
Warto obejrzeć: