22 listopada 2017 roku podczas targów Fleet Market 2017 miała miejsce oficjalna premiera nowego Nissana Leafa (2018) z baterią o pojemności 40 kilowatogodzin. Nissan chwali się, że nowy Leaf ma zasięg „zwiększony do 378 kilometrów”. A jaki jest prawdziwy zasięg nowego Leafa (2018)?
Jaki zasięg ma nowy Nissan Leaf
Spis treści
Zgodnie z procedurą NEDC, Nissan Leaf (2018) przejedzie na jednym ładowaniu 378 kilometrów (źródło: Nissan). Jednak procedura NEDC na szczęście odchodzi w zapomnienie. Nowy Leaf nie przejedzie niemal 400 kilometrów na jednym ładowaniu, w realnych warunkach i przy normalnym stosowaniu zasięg elektrycznego Nissana Leafa powinien wynieść około 234 kilometry:
Realny zasięg Nissana Leafa (2018) wg EPA = 243 km
Zasięgi samochodów elektrycznych segmentu C według bliskiej realizmowi procedury EPA. Niektóre dane oszacowane przez www.elektrowoz.pl. Na biało oznaczone zostały prototypy i samochody nieistniejące (c) www.elektrowoz.pl
> ICCT: Koncerny samochodowe OSZUKUJĄ klientów na spalaniu o 42 procent
Nissan Leaf EPA vs Nissan Leaf WLTP
Procedura NEDC wychodzi z użycia jako zbyt oderwana od rzeczywistości. Od września 2018 roku wszystkie nowe auta sprzedawane w Europie będą musiały mieć informację o spalaniu (paliwa), zużyciu energii i zasięgu obliczone według nowej europejskiej procedury WLTP.
Nowa procedura WLTP składa się z szeregu testów, które urealniają spalanie i zasięgi aut. Jest w tym zakresie bardzo podobna do procedury EPA.
Rozbieżności między realnym spalaniem a wynikami obliczanymi na podstawie stosowanych na świecie procedur: JC08, NEDC, EPA. Obowiązujące w Europie NEDC przekłamuje wyniki o około 40 procent (c) ICCT
Według procedury WLTP, elektryczny Nissan Leaf (2018) przejedzie na jednym ładowaniu 270-285 kilometrów. Jednak prowadzone przez użytkowników pomiary oraz sam licznik Leafa sugerują, że bliższa prawdy jest raczej procedura EPA niż WLTP.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|