Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Jak są zbudowane matrycowe reflektory Tesli Model 3/Y? 102 piksele w module Samsung PixCell LED + 2 dodatkowe diody

Od końca 2020 roku mówimy o matrycowych reflektorach Tesli, ale do dziś nie wiedzieliśmy konkretnie, jak są zbudowane. Na właściwy trop trafił jeden z internautów, który na stronie Samsunga znalazł reklamę układu PixCell LED. Wśród komunikatów prasowych pojawiło się demo podobne do tego, które od oprogramowania w wersji 2021.44.25.x dostępne jest także w Teslach.

Samsung PixCell LED = matryce w Teslach

Elektronika Samsunga w centralnej części zawiera macierz 102 diod-pikseli, które można indywidualnie włączać i wyłączać. Mogą być stosowane zarówno do świateł drogowych, jak i mijania. W każdym z reflektorów znajdują się dwie dodatkowe diody [o dużej mocy], również używane do świateł drogowych i mijania, dowiedział się Joacim Eriksson.

Układ Samsung PixCell LED wymontowany z reflektora Tesli (c) Joacim Eriksson / Twitter

Budowa tradycyjnego reflektora adaptacyjnego (w głębi) i Samsung PixCell LED (c) Samsung

Komercyjna nazwa takiej płytki to PixCell LED, w przypadku Tesli mamy o dwie diody więcej niż producent opisuje na stronie – ten ostatni zestaw wymaga maksymalnie 50 W mocy. Południowokoreańska firma nie ukrywa, że jej elektronika znalazła się w Teslach. Na jednym z ujęć filmu promocyjnego widać jadący w nocy Model 3 lub Model Y:

Matryce Samsunga oferują na tyle wysoką rozdzielczość, że potrafią nawet generować napisy (zdjęcie poniżej). Symbole nie są jednak tak wyraźne, jak w przypadku reflektorów adaptacyjnych stosowanych w samochodach niemieckich marek, w tym np. Audi czy Mercedesie (film pod zdjęciem):

Możliwość sterowania poszczególnymi pikselami pojawiła się w firmware 2021.44.25.x, w którym zawarto demonstracyjny pokaz świetlny. Nie słychać jeszcze, żeby reflektory potrafiły automatycznie zaciemniać fragmenty pola podczas normalnej eksploatacji – a właśnie ta opcja czyni z reflektorów matrycowych prawdziwe światła adaptacyjne – ale jest szansa, że w Europie funkcja będzie dostępna raczej prędzej niż później.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 3.7]
Exit mobile version