Szybkie ładowanie Nissana Leafa z użyciem złącza CHAdeMO przebiega różnie w zależności od wariantu baterii. Leaf 24 kWh spowalnia proces już od 25 procent pojemności, podczas gdy Leaf 30 kWh utrzymuje wysoką moc aż do 80 procent pojemności baterii.

Moc ładowania Nissana Leafa w zależności od czasu

Jeśli zależy nam na szybkim ładowaniu z użyciem CHAdeMO, Leaf 24 kWh wydaje się być umiarkowanie dobrym wyborem. Do 25 procent pojemności baterii (a więc około 5,3 kWh) samochód ładuje się z mocą 45+ kW. Po przekroczeniu tego progu moc ładowania zaczyna szybko spadać. Przy 80 procent pojemności baterii jest to już tylko około 22 kW. W skrócie: 45+ kW do 25%, później spada.

> Koszt naładowania samochodu elektrycznego w domu i na stacjach ładowania

Sytuacja wygląda lepiej w przypadku Leafa 30 kWh, w którym moc ładowania rośnie od 42 do 47 kW aż do ponad 80 procent pojemności baterii, czyli około 21-23 kWh. Dopiero po przekroczeniu tego progu moc ładowania spada. W skrócie: 42->47 kW do 82%, później spada.

Co zadziwiające, bardzo podobnie prezentuje się wykres Leafa 40 kWh. Spowalnia on ładowanie po przekroczeniu 60 procent pojemności baterii, czyli właśnie około 22 kWh (porównaj z Leafem 30 kWh). Przy 80 procent pojemności moc ładowania wynosi już tylko około 27 kW. W skrócie: 42->45 kW do 62%, później spada.

> Nissan Leaf (2018): CENA, dane techniczne, test, wrażenia [wariant: Nissan Leaf Acenta]

UWAGA. Przy porównywaniu wykresów należy pamiętać, że każdy odpowiada innej pojemności baterii oraz że pojemność baterii netto (dostępna dla użytkownika) nie jest równa pojemności brutto podanej powyżej.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 4.6]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: