Jak odróżnić kabel ładowania prądem przemiennym 1-fazowy od 3-fazowego? Wystarczy szybki rzut oka i ocena grubości przewodu: kabel 1-fazowy prawie zawsze będzie cieńszy i zawsze będzie lżejszy od 3-fazowego.

Kabel 1-fazowy a kabel 3-fazowy do elektryka

Niektóre samochody elektryczne – na przykład Tesla czy BMW i3 – potrafią wykorzystać wszystkie fazy prądu w gniazdku. Dlatego należy do nich dobierać kable 3-fazowe. Kable 1-fazowe również będą działać, ale sam proces ładowania będzie trzykrotnie wolniejszy.

> Koszt naładowania samochodu elektrycznego w domu i na stacjach ładowania

Jak odróżnić te kable? Najważniejsza różnica to grubość. Kabel 1-fazowy (na zdjęciu po lewej oraz poniżej) w zależności od producenta będzie miał średnicę pomiędzy między grubą kredką a palcem.

Kabel 3-fazowy musi mieć grubość co najmniej najgrubszego palca (kciuka) ze względu na dodatkowe żyły w środku. Oprócz tego kabel 3-fazowy zawsze będzie odczuwalnie cięższy

Samochody elektryczne i ładowanie wielofazowe

Samochody potrafiące wykorzystać ładowanie z 3 faz:

  • Renault Zoe (do 22 lub 43 kW),
  • Tesla w wersji europejskiej (wszystkie modele),
  • BMW i3 w wersji europejskiej (do 11 kW).

Samochody wykorzystujące tylko 1 fazę:

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 4.4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: