Operator sieci stacji ładowania Fastned przygotował porównanie szybkości ładowania różnych wersji Nissana Leafa w zależności od stopnia naładowania baterii. Postanowiliśmy przerobić ten wykres w taki sposób, by ukazywał moc ładowania w zależności od ilości pobranej energii.

Szybkość ładowania Nissana Leafa w zależności od naładowania baterii

Pierwotny wykres zamieściliśmy poniżej. Na osi pionowej zaznaczono moc ładowania, na osi poziomej – poziom naładowania baterii w liczbie procent. Czyli dla Nissana Leafa 24 kWh 100 procent to 24 kWh, dla najnowszej wersji – 40 kWh. Widać, że o ile najstarsza edycja 24 kWh stopniowo obniża moc ładowania w czasie, warianty 30 i 40 kWh działają bardzo podobnie.

Po uwzględnieniu stopnia naładowania baterii w liczbie pobranych kilowatogodzin wykres staje się bardzo ciekawy dla wersji 30 i 40 kWh: wygląda na to, że w obu modelach dopuszczalny pobór mocy jest zbliżony (30 kWh wypada nieco lepiej) oraz że obydwa warianty przyspieszają ładowanie aż do 24-25 kWh, w którym to momencie następuje ostry zjazd.

> W 2021 roku w Wielkiej Brytanii koszty posiadania elektryka i samochodu staną się równe [Deloitte]

Leaf 30 kWh jest już na finiszu, podczas gdy model 40 kWh na pewnym etapie zaczyna hamować spowalnianie:

Wszystkie samochody były podłączane przez złącze Chademo do szybkiej ładowarki prądu stałego (DC).

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 1]