Nissan Leaf (2018) posiada baterię 40 kWh, która pozwala na przejechanie sporego dystansu bez konieczności uzupełniania energii. Kiedy jednak będziemy musieli skorzystać ze stacji ładowania, może się okazać, że zmarnujemy przy niej trochę czasu. Dlaczego?
Szybkie ładowanie Nissana Leafa (2018)
Spis treści
Nowy Nissan Leaf (2018) kompatybilny jest ze standardem CHAdeMO 1.1, co oznacza, że teoretycznie mógłby się ładować nawet z mocą 150 kilowatów (kW). W praktyce jednak większość dostępnych stacji ładowania CHAdeMO obsługuje moc 50 kW – to samo ograniczenie narzuca też samochód.
A zatem teoretyczna maksymalna moc ładowania Leafa (2018) na szybkiej ładowarce to 50 kW. To sporo: według obietnic producenta wystarczy ona do uzupełnienia nawet 142 kilometrów zasięgu w pół godziny.
Ale nie zawsze
Z Europy zaczynają spływać kolejne sygnały od użytkowników, którzy donoszą o powolnym ładowaniu nowego Leafa na szybkiej ładowarce CHAdeMO. Tak jest choćby na poniższym wideo:
Not happy @NissanEV_UK ! pic.twitter.com/YhTU7ifklE
— eco-cars.net (@ecocars1) March 18, 2018
Przy temperaturze -1 stopnia Celsjusza auto ładowane jest z mocą 22/23 kW. To mniej niż połowa mocy CHAdeMO. Dlaczego? Prawdopodobnie z dwóch powodów: 1) temperatura na zewnątrz jest za niska na osiągnięcie maksymalnej mocy ładowania, 2) tego dnia bateria była już raz szybko ładowana, a kierowca jechał z dużymi szybkościami. Efekt? Kierowca spędził na postoju ponad dwa razy więcej czasu niż planował.
Warto dodać, że pojawiają się sugestie, że powolne ładowanie to efekt rozsianych tu i ówdzie wadliwych ładowarek.
Dlaczego szybkie ładowanie Leafa (2018) bywa powolne?
Jeśli sytuacja z filmu będzie się przytrafiać większej liczbie kierowców, należy uznać, że problem stanowią baterie Nissan Leafa (2018). Samochód jako jedyny nowy model na rynku nie posiada systemu aktywnego zarządzania temperaturą baterii i wydajnego chłodzenia ogniw. Ogniwa, które nie są chłodzone, muszą być ładowane wolniej. Auto najwyraźniej uznaje, że drugie szybkie ładowanie tego samego dnia musi odbywać się z niższą mocą niż ładowanie poprzednie.
Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku na przykład Hyundaia Ioniq Electric:
> Jak ładuje się Hyundai Ioniq Electric na ładowarce 100 kW? [WIDEO]
Warto poczytać: Worried about Leaf 2 rapid charging rate!
|REKLAMA|
|/REKLAMA|