Z radością dzielicie się z nami informacjami o pierwszych przeglądach Waszych elektryków i ich znikomych kosztach. Tu i ówdzie zamieszczamy te informacje, ale postanowiliśmy je zebrać w jeden materiał, żeby w razie czego były na podorędziu. Wszystkie kwoty pochodzą z realnych przeglądów, nie z cennika dystrybutora czy ASO.

Przeglądy samochodów elektrycznych – koszty

Tesla w ogóle nie stosuje przeglądów, zaleca jedynie okresową rotację opon między osiami, żeby zrównoważyć zużycie bieżnika.

Roczny przegląd Kii e-Niro 64 kWh (C-SUV) naszego Czytelnika, Pana Szymona, wraz z myciem kosztował 231 złotych. Ubezpieczenie OC i AC na kolejny rok to 2 380 złotych. Pozostałe koszty eksploatacji wyniosły 0 złotych, ponieważ nasz Czytelnik ma własne instalacje fotowoltaiczne.

Przegląd Hyundaia Kona Electric 64 kWh (B-SUV) Pana Włodzimierza po 15 000 kilometrach kosztował  270 złotych. Przegląd wymagany jest po roku lub 15 000 kilometrów.

Przegląd Hyundaia Ioniq Electric (C) u Pana Rafała kosztował 252 złote przy 15 000 kilometrów. Przy 30 000 km były 363 złote, przy 45 000 km 180 złotych, przy 60 000 kilometrów – 340 złotych.

Nissan Leaf (C) ma pierwszy przegląd po 30 000 kilometrów. Koszt to około 400 złotych. Drugi przegląd, po identycznym interwale, jest droższy i kosztuje 500-600 złotych. Trzeci jest zbliżony do pierwszego (~400 złotych), czwarty, po 120 000 kilometrów, będzie kosztował około 750-800 złotych. W 2019 roku można było kupić pakiet 4 przeglądów za 1 620 złotych:

Pan Paweł jeżdżący Jaguarem I-Pace (D-SUV) przez pierwsze trzy lata przeglądy miał za darmo.

Pan Rafał w Audi e-tron (E-SUV) miał pierwszy przegląd po 30 tysiącach kilometrów. Jak sam pisze, przeglądano mu nie-wiadomo-co i wymieniono płyn hamulcowy nie-wiadomo-po-co. Kosztowało go to 1 400 złotych. Następny przegląd przy 60 tysiącach kilometrów przebiegu.

Pierwszy przegląd w Renault Zoe (B) kosztował Pana Michała 220 złotych.

Nie wiemy, jakie będą koszty przeglądów VW ID.3 (C), bo samochody są zbyt krótko na rynku. Producent zapowiadał kwoty o 30 procent niższe niż przy porównywalnych samochodach spalinowych. Podobną wartość podał Peugeot, który obiecywał w elektrykach przeglądy o 1/3 tańsze niż w modelach spalinowych.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 2.6]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: