Fanpage Mój Ioniq przygotował zestawienie kosztów eksploatacji Hyundaia Ioniq Electric w ciągu niecałych dwóch lat na dystansie 30 tysięcy kilometrów. Z kosztów energii wynika, że przejechanie 100 kilometrów kosztowało właściciela 3,44 zł, ale to przecież nie wszystko. Przyjrzyjmy się liczbom…

Hyundai Ioniq Electric to samochód elektryczny z baterią o pojemności 28 kWh i realnym zasięgiem wynoszącym 200 kilometrów. Osoby zainteresowane tym modelem na pewno powinny zainteresować się fanpage Mój Ioniq oraz Ryjeks EV. Prezentowane poniżej informacje pochodzą z pierwszej z wymienionych stron (źródło).

Koszty eksploatacji samochodu elektrycznego na przykładzie Hyundaia Ioniq Electric

Jak wylicza właściciel Ioniqa Electric, całkowite koszty eksploatacji samochodu po 30 000 kilometrów wyniosły 7 574,19 zł. Oznacza to koszt 25 groszy za kilometr. Co wchodziło w ich skład?

  • koszty ubezpieczenia OC, AC i NNW przez 2 lata: 5 926 zł,
  • koszty dwóch przeglądów (obowiązkowe co 15 tysięcy kilometrów): 615 zł (= 252 + 363),
  • koszty zużytej energii: 1 033,19 zł.

Jak mówi sam autor fanpage, najpoważniejszy wydatek to ubezpieczenie, z którym nie poradzi sobie nawet oszczędny napęd elektryczny. Ciekawa jest natomiast kwota za zużytą energię: 1 033,19 zł na 30 tysięcy kilometrów oznacza 3,44 zł / 100 km. I to po uwzględnieniu kosztów wyrobienia karty CEZ stosowanej w Czechach!

> Tesla 3 dostała europejską homologację i trafiła na listę dopłat w Niemczech. Czyli potaniała

Gdyby właściciel samochodu wybrał ekonomiczne auto spalinowe zamiast elektrycznego, raczej nie zużyłby mniej niż 5,5 litra paliwa na 100 kilometrów. To oznacza, że przy 30 tysiącach kilometrów jazda kosztowałaby go około 7,8 tysiąca złotych (przy cenie 4,7 zł/litr). Koszty jazdy samochodem elektrycznym okazują się więc 7-8 razy niższe.

Na zdjęciu: Hyundai Ioniq Electric właściciela fanpage (c) Mój Ioniq

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]