Ile kosztują nowe baterie do Leafa? Czy wymiana zużytych baterii w samochodzie elektrycznym jest droga? Ile trwa wymiana baterii w Nissanie Leafie. Portal Gas2.0 znalazł odpowiedź na Forum Nissana Leafa.
Wymiana baterii w Leafie
Spis treści
Wymiana baterii na nowe w Nissanie Leafie kosztuje w Stanach Zjednoczonych 5 499 dolarów (równowartość 20,2 tysiąca złotych netto) plus koszty robocizny. Cała operacja trwa od dwóch do trzech godzin. Dotyczy to jednak roczników 2013, 2014 i 2015. Nissan Leaf z roczników 2011 i 2012 wymaga dodatkowego adaptera w cenie 225 dolarów (równowartość około 830 złotych netto).
Po wymianie Nissan zabiera stare moduły baterii. Kto chciałby je zachować i wykorzystać na przykład do gromadzenia energii elektrycznej w domu (patrz: Stare baterie z laptopów do domu i… auta elektrycznego?), musi dodatkowo zapłacić 1 000 dolarów (równowartość około 3,7 tysiąca złotych).
Z kolei nasz Czytelnik z Polski usłyszał w kwietniu 2017 roku od dealera Nissana, że baterie kosztują 25 768,52 brutto. Zgadzałoby się mniej więcej z powyższą kwotą.
Nowe baterie do Leafa – z gwarancją dłuższą i tańsze niż silnik spalinowy
Nowe baterie Nissana objęte są standardową gwarancją: na 8 lat lub 160 tysięcy kilometrów w zakresie awarii albo 5 lat lub 100 tysięcy kilometrów w kwestii utrzymania pojemności. W zależności od rynku liczby kilometrów mogą się nieco różnić.
Dwadzieścia tysięcy złotych wydaje się kwotą bardzo wysoką, ale warto porównać ją z kosztami naprawy silnika po awarii rozrządu. Nawet w przypadku najmniejszych aut nowy silnik kosztuje zwykle co najmniej 15-20 tysięcy złotych. Używany będzie 2-3 razy tańszy, ale do kosztów zakupu trzeba doliczyć koszty transportu, pełnego serwisu i wymiany rozrządu.
Dodatkowe informacje tutaj.