Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Hankook iON – nowa seria opon dla aut elektrycznych. Niższe opory toczenia, cichsza jazda

W maju 2022 roku Hankook wprowadzi na rynek serię opon przeznaczoną dla aut elektrycznych. Noszą one oznaczenie iON i będą dostępne na felgi o średnicach od 18 do 22 cali. Początkowo do oferty trafią tylko warianty letnie, Hankook Ventus iON S. Zimowa seria Hankook Winter i*cept iON ma się pojawić we wrześniu 2022 roku. 

Opony specjalnie dla samochodów elektrycznych

Opony dla aut elektrycznych mają przede wszystkim niższe opory toczenia, żeby obniżyć zużycie energii podczas jazdy. Ma to swoje zalety, takie opony powinny być cichsze podczas eksploatacji, ale przekłada się też na możliwość zerwania przyczepności, gdy zdecydujemy się na mocniejsze wciśnięcie pedału przyspieszenia. Coś za coś.

Na europejski rynek trafią opony letnie i zimowe Hankooka, będą sprzedawane pod marką-czapką iON. Opony wielosezonowe, Hankook Ventus iON A, zostaną wprowadzone do oferty wyłącznie w Ameryce Północnej. Wszystkie mają gwarantować mniejsze opory toczenia. Producent obiecuje, że „zaprojektowano je z myślą o wysokich momentach obrotowych”, choć nie do końca wiadomo, co miałoby to oznaczać (źródło).

Opony Hankook OE stosują w swoich samochodach między innymi VW, BMW, Audi, Porsche. Konkurencją dla nowej serii Hankook iON jest m.in. Michelin e.Primacy, którą również zaprojektowano z myślą o elektrykach. Inni producenci nie zawsze skupiają się na rynku aut bezemisyjnych, mają jednak modele, które obiecują cichszą jazdę i niższe zużycie paliwa (np. Fulda EcoControl, Yokohama BluEarth czy Dunlop Sport Bluresponse).

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version