Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Hamowanie regeneracyjne / „e-Pedal” w BMW i3 i innych elektrykach – czy Leaf (2018) też zapali światła STOP?

Czy zdjęcie nogi z pedału przyspieszenia zapala światła STOP w samochodzie elektrycznym? Czy hamowanie regeneracyjne (odzyskujące energię) włączy światła STOP w BMW i3, Tesla Model S? A jak zachowa się Nissan Leaf (2018)?

Hamowanie bez hamulca a światła STOP

Jedną z najczęściej opisywanych funkcji nowego Nissana Leafa (2018) jest e-Pedal, czyli połączenie hamowania regeneracyjnego ze zwykłymi hamulcami. Przy umiejętnym stosowaniu, funkcja pozwala na korzystanie z auta bez wciskania pedału hamulca (oczywiście nie licząc sytuacji awaryjnych).

> Nissan Leaf (2018), test Motor1: mało miejsca z przodu, bardzo cicho w środku, wbudowana mocna ładowarka

Tę funkcję BMW i3 ma już od kilku lat: podczas zdejmowania nogi z pedału przyspieszenia, gdy szybkość spada gwałtowniej niż pewna zaprogramowana wartość, auto uruchamia światła STOP.

Tę funkcję mają też:

Jak się okazuje, również Nissan Leaf (2018) zapali światła STOP, gdy całkowite przyspieszenie (spowolnienie) pojazdu będzie większe niż -0,2 g.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Nissan Leaf (2018): test ekojazdy

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version