Czy zdjęcie nogi z pedału przyspieszenia zapala światła STOP w samochodzie elektrycznym? Czy hamowanie regeneracyjne (odzyskujące energię) włączy światła STOP w BMW i3, Tesla Model S? A jak zachowa się Nissan Leaf (2018)?
Hamowanie bez hamulca a światła STOP
Jedną z najczęściej opisywanych funkcji nowego Nissana Leafa (2018) jest e-Pedal, czyli połączenie hamowania regeneracyjnego ze zwykłymi hamulcami. Przy umiejętnym stosowaniu, funkcja pozwala na korzystanie z auta bez wciskania pedału hamulca (oczywiście nie licząc sytuacji awaryjnych).
Tę funkcję BMW i3 ma już od kilku lat: podczas zdejmowania nogi z pedału przyspieszenia, gdy szybkość spada gwałtowniej niż pewna zaprogramowana wartość, auto uruchamia światła STOP.
Tę funkcję mają też:
- Chevrolet Bolt w trybie L lub przy silnej regeneracji,
- Tesla Model S w trybie D do około 135 km/h,
- Chevrolet Volt, gdy przyspieszenie jest większe niż -0,1 g.
Jak się okazuje, również Nissan Leaf (2018) zapali światła STOP, gdy całkowite przyspieszenie (spowolnienie) pojazdu będzie większe niż -0,2 g.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|