Obrazowy eksperyment pokazuje, w jaki sposób powinien być rozlokowany ciężar na przyczepie samochodowej. I choć przy elektrykach kwestia dotyczy dziś tylko Tesla Model X, warto zapoznać się z tematem – każdy z nas może kiedyś jechać z przyczepką samochodową.
Jak rozłożyć ciężar w przyczepie samochodowej? Odpowiedź: blisko auta
Jeśli do auta podłączamy przyczepę, warto zadbać o to, by ciężar znalazł się jak najbliżej samochodu. Jeśli ponad 40 procent masy przyczepy znajdzie się w tylnej części zestawu, każdy gwałtowniejszy skręt kierownicą może doprowadzić do wyrzucenia samochodu z drogi. Pokazuje to eksperyment TechInsider.
> Polski Samochód Elektryczny nadal w powijakach. Spółka wstydzi się przyznać do porażki?
W zależności od lokalizacji czerwonego ciężarka auto albo się stabilizowało, albo też wpadało w oscylacje. Destabilizacja następowała, gdy duża część ładunku znajdowała się w tyle przyczepy. Na normalnej drodze ta druga opcja mogłaby się zakończyć wypadkiem.
Warto jeszcze dodać, że dziś w Polsce sytuacja dotyczy tylko Tesla Model X. Żaden inny samochód elektryczny oferowany na naszym rynku nie posiada homologacji do ciągnięcia przyczep.