Kanał Nextmove dowiedział się, że prace nad finalną wersją oprogramowania dla Volkswagena ID.3 zostały zakończone. Software oznaczone jako ME2 ma zostać udostępnione serwisom, wraz z nim powinny pojawić się wszystkie funkcje ekranu projekcyjnego (HUD-u) i obsługa Android Auto/Apple CarPlay.

Nowe oprogramowanie VW ID.3 w Niemczech od 49. tygodnia

Akcje związane z komunikacją nowej wersji oprogramowania mają wystartować w Niemczech w 49. tygodniu 2020 roku, czyli 30 listopada. Wiadomość skierowana jest do dealerów, więc nabywcy ID.3 usłyszą o nim w grudniu, konkluduje Nextmove.

W pierwszej kolejności aktualizowane będą samochody dla odbiorców, którzy zdecydowali się zaczekać na finalny software. Osoby, które kupiły już elektryczne Volkswageny i nimi jeżdżą, będą musiały poczekać na swoją kolej – zapewne do przyszłego roku. Wgranie nowego oprogramowania zajmuje jeden dzień roboczy i najwyraźniej odbywa się przez podłączenie samochodu do „komputera”, co przy okazji blokuje stanowisko serwisowe w salonie/ASO. O aktualizacji online nie ma mowy.

Volkswagen nie podał dokładnych liczb samochodów, które wymagają upgrade’u. Mają one zostać zakomunikowane „tak szybko, jak to tylko będzie możliwe”. Sugeruje to, że ID.3 wyposażone są w różne wersje software’u – mieliśmy podobny wniosek, gdy przyglądaliśmy się błędom występującym w „naszym” samochodzie oraz czytaliśmy doniesienia naszych Czytelników.

Najnowsza wersja oprogramowania powinna pozwolić na wykorzystanie technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR) w nawigacji, umożliwić połączenie telefonu z samochodem oraz, miejmy nadzieję, rozwiązać istniejące problemy:

> Chciałem kupić Porsche Taycan, ale potraktowali mnie jak kmiotka. Kupiłem VW ID.3. Jest słabo [Czytelnik]

Nie jest wykluczone, że software ME2 przyniesie też możliwość zdalnych aktualizacji samochodu czy – marzenie – diagnostyki odbywającej się online.

Warto obejrzeć, od 12:35:

Zdjęcie otwierające: ładowanie Volkswagena ID.3 na stacji Orlenu we Wrocławiu. Kable są tak krótkie, że trzeba kombinować z podjeżdżaniem, gdy prawe stanowisko jest zajęte (tutaj: białe Volvo Plug-in).

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: