Na Twitterze i wśród naszych Czytelników słychać głosy, że zupełnie nowe egzemplarze Tesli Model 3 miewają problemy z ekranem. Potrafią pojawić się na nim błędy, obraz zostaje zamrożony albo znika w czasie jazdy. Rozwiązaniem ma być aktualizacja oprogramowania.
Wariujący ekran w Tesli Model 3? Czekaj na nowsze firmware
Nasza Czytelniczka, Pani Agnieszka, która kupiła zupełnie nową Teslę 3, od samego początku ma problem z wyświetlaczem, który potrafi się wyłączyć albo zamrozić w trakcie pracy (patrz: Tesla Model 3. Samochód szalonej Agnieszki). Okazuje się, że błąd pojawia się u niektórych użytkowników, którzy mają firmware w wersji 2019.8.5 lub 2019.12 (źródło).
Problem niekiedy znika po resecie komputera, do którego doprowadzimy wciskając i przytrzymując obie rolki na kierownicy. Jeśli reset nie pomaga, pozostaje nam czekać na nową wersję firmware’u: 2019.12.1.1, która po raz pierwszy pojawiła się w lutym lub na początku marca 2019 roku, ale masowo zaczęła trafiać do samochodów pod koniec kwietnia 2019 roku.
Niestety, właściciel Tesli 3 ma ograniczony wpływ na to, jaką wersję oprogramowania otrzyma i kiedy ona do niego trafi. Najskuteczniejszym rozwiązaniem jest zwykle kontakt z lokalnym oddziałem Tesli z prośbą o „popchnięcie” aktualizacji. Na szczęście błąd jest rzadki i nie przeszkadza w jeździe.
Warto dodać, że od czasu publikacji firmware’u 2019.12.1.1 pojawiły się również wersje 2019.12.11, 2019.8.6.2 i 2019.12.1.2. Nie wiemy, czy rozwiązują one problem z wyświetlaczem Tesli Model 3.
Zdjęcie otwierające: błędy na ekranie Tesli Model 3; możliwe, że bez związku z opisywanym problemem (c) Tesla Model 3 w Polsce / Facebook