Właściciel czarnej Tesli Model X 90D prowadzący fanpage „Przygody Xeny” odwiedził Supercharger v3 w Hawthorne (Stany Zjednoczone). Najnowsza stacja ładowania Tesli obsługuje moc do 250 kW, ale jemu udało się uzyskać zaledwie 94 kW. Więcej byłoby w Modelu X wyprodukowanym od końca kwietnia 2019 roku.
Tesla Model X + Supercharger v3 = bez zmian
Jak pisze właściciel samochodu, moc ładowania była dokładnie taka sama, jak na starszych Superchargerach v2: samochód zaczął od 94 kW przy 40 procent pojemności baterii, a gdy poziom naładowania akumulatorów osiągnął 50 procent, szybkość ładowania zaczęła spadać.
Do 250 kW mogą bowiem wykorzystać tylko Tesle Model 3 Long Range (z największymi bateriami) i nowymi wersjami oprogramowania. Według nieoficjalnych informacji nadchodząca generacja Modelu X i S także obsłuży do 250 kW, według oficjalnych – sprzedawane od końca kwietnia Modele S i X osiągną do 145 kW na Superchargerach v2 i do 200 kW na Superchargerach v3:
> Jaką moc ładowania obsługują najnowsze Tesle Model S i X (2019)?
Według twórcy fanpage kabel w Superchargerze v3 był znacząco cieńszy niż w Superchargerze v2. Oprócz tego z urządzenia dobiegał hałas wentylatorów. W lokalizacji były dwa punkty ładowania obsługujące 250 kW (Supercharger v3) oraz osiem działających z mocą do 150 kW (Supercharger v2).
Warto zalajkować i czytywać: