Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Czekasz na akcept wniosku o dopłatę do leasingu w programie „Mój elektryk”? Spytaliśmy w BOŚ Banku, jest nadzieja

Kilkanaście dni temu opisywaliśmy sytuację, w której znaleźli się nasi Czytelnicy. Dowiedzieli się oni, że przypisane do nich Tesle Model 3, które miały zostać kupione w leasingu z dopłatą w ramach programu „Mój elektryk” NFOŚiGW, mogą zostać przekierowane do innych nabywców. Żeby nie czekały na placu w nieskończoność, bo – tutaj już tylko nasze spekulacje – dla Tesli liczy się wynik każdego kwartału, a auta i tak schodzą na pniu.

To nie do końca tak, że BOŚ Bank jest jedynym hamulcowym

Odezwaliśmy się do BOŚ Banku z prośbą o komentarz w tej sprawie. W pierwszym mailu otrzymaliśmy mniej więcej ten sam artykuł, który streszczaliśmy już przed ostatnim weekendem. O 350 dofinansowanych pojazdach i z zastrzeżeniem, że wypłata może mieć miejsce od kilku tygodni do kilku miesięcy po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku. Niezbyt optymistycznie. Poprosiliśmy zatem o wyjaśnienie, czy uda się rozwiązać problemy i zoptymalizować proces akceptacji wniosków.

Z gabinetu Marka Szczepańskiego, dyrektora Departamentu Programów Publicznych i Projektów Unijnych, otrzymaliśmy następującą odpowiedź:

Do programu Mój Elektryk włączyło się 12 leasingodawców, których pracownicy musieli nauczyć się obsługiwać nowy produkt. Siłą rzeczy zdarzały się problemy związane z nauką nowego projektu, które były identyfikowane przez BOŚ w momencie, gdy wnioski były przekazywane do banku. Stąd początkowo dłużej trwało rozpatrywanie samych wniosków – leasingodawcy musieli uzupełniać lub poprawiać wnioski. Niektóre z nich zdecydowały, że faktyczna sprzedaż będzie poprzedzona szkoleniami dla pracowników.

Innymi słowy: BOŚ Bank działał w swoim tempie, ale nie bez winy były również firmy leasingowe, których pracownicy popełniali błędy przy zgłoszeniach. Czasami prowadziło do kuriozalnych sytuacji, w których jechaliście przez pół miasta, żeby gdzieś dopisać „,00”.  Leasingodawcy dostrzegli ten problem i przeprowadzili szkolenia. Wiemy od Was, że przynajmniej niektórzy czerpali wiedzę wprost z Forum.

Jednak najlepszy i najbardziej optymistyczny fragment maila zostawiliśmy na koniec:

Obecnie proces przebiega znacznie sprawniej, a liczba wydanych aut w większym stopniu będzie zależeć od zainteresowania klientów oraz możliwości dostarczania ich przez producentów. Informacja o planowanej sprzedaży (6.000 pojazdów do końca br.) jest efektem ankiety, którą bank rozesłał do firm leasingowych. W ubiegłym tygodniu trafiła do banku rekordowa liczba wniosków, dotyczą ponad 180 pojazdów.

Tylko w ubiegłym tygodniu do banku trafiły wnioski na 180 pojazdów, czyli pracownicy firm leasingowych nauczyli się sprawnie (i poprawnie) wypełniać dokumenty. Wprost dowiadujemy się, że liczba transakcji mniej będzie ograniczana opóźnieniami BOŚ Banku, a bardziej może zależeć od mocy wytwórczych producentów. Z którymi ostatnio jest różnie, bo fabryki na Ukrainie nie pracują, nie dostarczają części, więc stają również zakłady znajdujące się poza terenem napadniętym przez Rosję.

Zdjęcie otwierające: 500 złotych (c) NBP

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version