Firma Enhance odpowiadająca za programowalne przyciski S3XY Buttons [czyt. sexi batons] do Tesli, rozpoczęła przedsprzedaż dźwigni kierunkowskazów i wycieraczek (komplet, 2 sztuki) do Tesli Model 3 Highland oraz Tesli Model S i X po faceliftingu (od 2021 roku). W promocyjnej ofercie, która wygasa dziś, dźwignie kosztują 319,69 euro, równowartość 1 376 złotych. Regularna cena ma wynieść 1 763 złote. Wysyłkę zaplanowano na koniec lutego 2025 roku dla Modelu 3 i koniec kwietnia dla Modeli S i X. Strona WWW znajduje się TUTAJ.
S3XY Stalk, czyli programowalne dźwignie kierunkowskazów, „biegów”, wycieraczek do Tesli
Dźwignie montuje się na kolumnie kierownicy, za kierownicą, wygląda na to, że ich kształty dopasowano do zakończenia obudowy kolumny (pierwsze dwa zdjęcia poniżej). Komunikują się bezprzewodowo, zasilane są z użyciem baterii CR2032 (pastylki), która powinna wystarczyć na rok normalnej pracy. W przeciwieństwie do innych dźwigni-zamienników wymagających demontażu obudowy, te są po prostu przyklejane do jej powierzchni:
Dźwignie poruszają się tylko w górę i w dół, nie pracują w płaszczyźnie poziomej (przełączanie trybu pracy reflektorów), bo – jak twierdzi przedstawiciel Enhance / S3XY Buttons – ostatnie aktualizacje oprogramowania sprawiły, że światła w Teslach generalnie funkcjonują poprawnie. Natomiast na ich końcach zamontowano przycisk, który można zaprogramować do trzech różnych akcji dla pojedynczego, podwójnego lub długiego ciągłego wciśnięcia. Opcje przypisuje się z poziomu aplikacji mobilnej Enhance, mogą być różne w zależności od tego, czy auto jest w trybie jazdy (D), czy postoju (P), ale do tego nie zachęcamy. Łącznie jest to 18 funkcji dla jednej dźwigni.
Dźwignie współpracują z samochodem dzięki kontrolerowi drugiej generacji (Gen2). Niewielkie urządzenie trzeba zamontować własnoręcznie, ale nawet niezaawansowany użytkownik powinien poradzić sobie z operacją w ciągu kilkunastu minut. W zestawie otrzymujemy dwie dźwignie, kontroler, specjalną łyżkę ułatwiającą podważenie paneli i przewody za pomocą podepniemy kontroler do auta. Osoby, które zamówią komplet w przedsprzedaży, mogą spodziewać się, że zostanie on do nich wysłany pod koniec lutego. Reszta ma być obsługiwana od kwietnia.
Nota od redakcji Elektrowozu: Tesla Model Y nadal ma dźwignie kierunkowskazów 😉