W piątek 17 lipca Hyundai udostępnił w Polsce do pobrania aplikację Blue Link / BlueLink / Bluelink (producent stosuje różne pisownie), która pozwala na kontakt z samochodem marki Hyundai z poziomu smartfona. Pierwszym modelem dającym się zarządzać z appki mobilnej jest Hyundai Kona Electric (2020).
Hyundai BlueLink do pobrania w Polsce
Aplikację można pobrać TUTAJ (Sklep Google) oraz TUTAJ (App Store), jej nazwa to Hyundai Bluelink Europe.
Aktualnie współpracuje ona tylko z modelem Kona Electric (2020) wyposażonym w nawigację z ekranem o przekątnej 10,25 cala, ale jeszcze w tym roku usługa BlueLink i możliwość zarządzania samochodem online pojawi się w modelach i10, i20, i30 oraz Santa Fe.
Interfejs BlueLink rozpoznają wszyscy, którzy mieli okazję korzystać z oprogramowania Uvo (właściwie: UVO / Uvo Connect) dostarczanego z modelami Kia. Obie aplikacje umożliwiają:
- sprawdzenie dzienników podróży, przejechanego dystansu i średnich szybkości z rozbiciem na dni i trasy,
- zlokalizowanie samochodu (drugi ekran od lewej),
- sprawdzenie stanu naładowania baterii i prognozowanego zasięgu (błękitne koło na mapie),
- uruchomienie lub wyłączenie klimatyzacji,
- zamknięcie lub otwarcie samochodu,
- zakończenie lub rozpoczęcie ładowania.
Aktywna usługa BlueLink pozwala również na pobieranie prognozy pogody dla bieżącej lokalizacji oraz przekazuje nawigacji sytuację drogową (korki, zamknięte odcinki). Dzięki tym informacjom możliwe jest zoptymalizowanie trasy do punktu docelowego.
Smartfon z BlueLink będzie nas informował o potencjalnie interesujących zdarzeniach, na przykład o odryglowaniu zamków. Aplikacja domyślnie uruchamia się w języku angielskim, ale można ją przełączyć na język polski wybierając menu (trzy poziome kreski w lewym górnym rogu interfejsu) i wchodząc w Ustawienia.
W samochodzie naszego Czytelnika usługa jest dostępna bezpłatnie przez pięć lat. Okres ten może się różnić w zależności od producenta (Kia, Hyundai) i modelu samochodu.
Wszystkie zdjęcia (c) Czytelnik, Pan Włodzimierz