Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Aktualizacja Tesli 2024.2 aktywuje reflektory adaptacyjne. Na razie tylko Niemcy, tylko Tesla Model 3 Highland

W Europie pojawiło się update 2024.2, w którym główna zmiana to możliwość uruchomienia adaptacyjnych świateł drogowych w Tesli Model 3 Highland. Choć reflektory matrycowe były stosowane wcześniej również w Teslach Model Y i 3 sprzed faceliftingu, nie słychać na razie głosów, żeby ich właściciele otrzymali dostęp do tej funkcji. Aktualizacja 2024.2 na pewno pojawiła się w Niemczech (źródło: TFF-Forum).

Tesla update 2024.2

Ilustracja w wątku na TFF-Forum opisuje działanie reflektorów adaptacyjnych w Tesli Model 3 Highland: samochód wykrywa innych uczestników ruchu i selektywnie przyciemnia wybrane obszary snopu światła, żeby ich nie oślepiać. Brzmi to zupełnie normalnie na tle całej branży i różni się od dotychczasowego działania, które można by określić mianem Asystenta świateł drogowych – ten wyłączał je w całości, gdy wykrył ruch z naprzeciwka.

Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, funkcja dostępna jest wyłącznie w Tesli Model 3 Highland, czyli Modelu 3 po faceliftingu, który trafił do sprzedaży pod koniec 2023 roku. Co ciekawe, Elon Musk wzbrania się przed użyciem nazwy „Highland” jako oficjalnego określenia samochodu, stwierdził wręcz, że „nie jest ona prawdziwa”. Wywołało to małe zamieszanie, ponieważ słowo pojawia się w oprogramowaniu i w katalogu części auta. Takie stanowisko można by częściowo wyjaśnić przyczynami marketingowo-homologacyjnymi.

Właściciele Tesli Model 3 i Y nie mają funkcji adaptacyjnych świateł drogowych, w przypadku Tesli Model S i X nie jest nawet jasne, czy reflektory byłyby w stanie obsłużyć adaptację, czy są matrycowe, czy może nadal wykorzystują oświetlenie sektorowe. Wiadomo tylko, że od paru lat stosowany jest w nich mechanizm ustawiania strumienia światła w taki sposób, by był dopasowany do szybkości, nachylenia i zakrętów (Adaptive Front Lighting System, AFS).

W ankiecie Elektrowozu, którą opublikowaliśmy dwa lata temu, brak adaptacyjnych świateł drogowych w Teslach był trzecią bolączką ich nabywców po 1/ zbyt małej liczbie Superchargerów, 2/ braku wentylowanych siedzeń (źródło). Elon Musk wyraźnie czytuje Elektrowóz, ponieważ wszystkie trzy problemy już zyskały albo właśnie zyskują rozwiązanie 🙂

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version