Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Aktualizacja 2.10 do Volvo XC40 / C40 Recharge. Lekkie zawirowania z GPS-em i WRESZCIE zasięg na licznikach

Volvo XC40 i C40 z rocznika 2022 lub późniejszego otrzymują właśnie przez internet (OTA) aktualizację 2.10. Po pierwszym uruchomieniu może się ona wiązać z lekkim pogubieniem nawigacji samochodu (problem z odbiorem sygnału GPS), ale kłopot powinien zniknąć po kilkunastu minutach lub ponownym uruchomieniu. Jest natomiast inny ważny dodatek.

Gigantyczne postępy w software Volvo C40/XC40 w ciągu 2 lat

Podczas pierwszych jazd testowych Volvo XC40 Recharge P8, oprogramowanie samochodu zachowywało się dość nieprzewidywalnie. Nie pozwalało na zalogowanie się na swoje konto Google, przy każdym wyłączeniu usuwało pobrane mapy, miało skłonność do restartów, praktycznie nie posiadało przydatnych aplikacji, w tym choćby prostego mechanizmu monitorowania zużycia energii.

W ciągu niecałych dwóch lat Volvo zrobiło gigantyczne postępy. Pojawił się mechanizm prognozowania zasięgu, który przy okazji umie automatycznie optymalizować zużycie energii (latem jego skuteczność jest raczej niewielka). Z relacji naszych Czytelników wynika, że samo zużycie też spadło. A teraz, w dystrybuowanej przez OTA wersji 2.10, na licznikach dodano wyświetlaną w sposób ciągły informację o pozostałym zasięgu:

Prognozowany, acz realny zasięg Volvo XC40 Recharge P6 (2022) FWD. Pełna bateria pozwoliłaby na przejechanie około 320 kilometrów, z czego większość odbywała się autostradami, natomiast reszta to drogi krajowe i miasto

Dotychczas pozostały zasięg pojawiał się dopiero wtedy, gdy samochód zaczynał nagabywać nas do rozejrzenia się za stacją ładowania. Dodajmy, że w wersji 2.9 dodano m.in. możliwość wyświetlania Map Apple na licznikach (wymagane Apple CarPlay), a w 2.6 dorzucono choćby automatyczne włączanie podgrzewania fotela kierowcy przy podgrzewaniu kabiny z poziomu aplikacji (źródło).

System multimedialny Volvo XC40 i C40 Recharge wykorzystuje system Android Automotive, aktualnie w wersji 11. Mapy Google oczywiście rozumieją, że prowadzą samochód elektryczny i przy długiej podróży automatycznie wyszukują na trasie punkty ładowania starając się – to już nasze domysły na podstawie obserwacji – dobierać je pod kątem dostępności i maksymalnych obsługiwanych mocy.

Konfigurator nowego Volvo XC40 Recharge (2024) znajduje się TUTAJ. Bazowa wersja z napędem na tył kosztuje od 249 300 złotych. Na zdjęciu poniżej prezentowane są wersje dotychczasowe, niedostępne już w sprzedaży, z silnikiem napędzającym przednie koła.

Nota od redakcji Elektrowozu: aktualizacji 2.10 nie należy mylić z aktualizacją 2.1.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version