Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Akcja przywoławcza Mercedesów EQA i EQB. Ryzyko pożaru. Aktualizacja software’u spowalnia ładowanie i… przyspiesza degradację

Najpierw w Ameryce Północnej, później w Chinach, teraz także i w Europie. Wcześniej dotyczyła tylko Mercedesa EQB, teraz obejmuje też model EQA. Duża akcja przywoławcza obu modeli związana z ryzykiem zwarcia i pożaru baterii. Co gorsza: bez sensownej reakcji ze strony producenta, podkreśla to nawet niemiecki ADAC. Mercedes oferuje właścicielom aktualizację oprogramowania, która zmniejsza ryzyko, ale równocześnie wydłuża czas postojów na ładowanie i stopniowo ogranicza pojemność baterii.

Mercedes EQA i EQB, chwilowo lepiej unikać

Odbija się czkawką Mercedesowi ten Farasis, oj, odbija. Problem dotyczy modeli EQA i EQB z roczników od 2021 do 2024, na całym świecie objął 33 705 aut. W baterii istnieje niebezpieczeństwo zwarcia, które może zakończyć się pożarem auta. Mercedes ma rozwiązanie, ale jest to plaster na złamaną kończynę: aktualizacja software’u zmniejszająca obciążenie ogniw.

Mercedes EQB (c) Mercedes

Po instalacji czas ładowania od 10 do 80 procent wydłuża się o 10-15 minut, informuje ADAC. Jeśli normalnie postój trwał około pół godziny, po aktualizacji wydłuży się do 40-50 minut. Co gorsza: oprogramowanie stopniowo ogranicza dostępną pojemność baterii, czyli przedziały napięć, w jakich pracują ogniwa. Dla około 50 000 kilometrów przebiegu redukcja wynosi 5 procent, przy około 100 000 kilometrach kierowca traci dostęp do 8 procent pojemności, przy 160 000 kilometrów spadek pojemności to 11 procent.

Mercedes EQA (c) Mercedes

Liczby są ciekawe, wydają się uprzedzać naturalną degradację baterii, jakby zaplanowano je „na zapas”. ADAC zaznacza, że w ten sposób producent zabezpiecza się przed koniecznością wymiany pakietów na gwarancji – niestety robi to kosztem właściciela, któremu ogranicza funkcjonalność samochodu. Największy pakiet 70,5 kWh montowany był tylko w Mercedesach EQA i EQB 250+ po faceliftingu, pozostałe warianty dysponowały 66,5 kWh pojemności użytecznej [Mercedes nie podaje wartości całkowitych – red.].

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version