Dwa dni temu Thomas Ulbrich, członek zarządu Volkswagena, ujawnił, że elektryczne VW na platformie MEB będą miały wymieniane akumulatory 12 V. Okazuje się, że akcja serwisowa jest bardzo szeroko zakrojona, dotyczy 200 000 samochodów i będzie wiązała się z instalacją przedostatniej wersji oprogramowania, ID. Software 2.4, bo bez niej nie będzie możliwe pobranie ID. Software 3.0.

ID. Software 3.0 bez świeżego akumulatora może nie dać rady

ID. Software 3.0 to najnowsza wersja oprogramowania, która da Volkswagenom ID.3 i ID.4 lepsze opcje planowania trasy z uwzględnieniem ładowarek, sklep z aplikacjami, funkcję zmiany pasa w Travel Assist (tylko niektóre wersje samochodów) czy taką drobnostkę, jak widoczny nieustannie poziom naładowania baterii w postaci liczby procent. Zmiany są na lepsze, czuć je w interfejsie:

Okazuje się jednak, że jeśli nasz samochód nie będzie miał fabrycznie zainstalowanego ID. Software 3.0 – otrzymują lub otrzymają je VW ID.5, Skoda Enyaq iV Coupe, obecnie produkowane warianty ID.4, VW ID. Buzz itd. – droga do niego będzie długa i wyboista. Otóż zainstalowanie nowego oprogramowania w wersji 3.0 wymaga 7,5 godziny dla pierwszego części i 4,5 godziny dla drugiej części pakietu. W sumie 12 godzin tylko na instalację software’u, w trakcie której to operacji nie można korzystać z samochodu!

To nie wszystko. Żeby przeprowadzenie aktualizacji do ID. Software 3.0 było możliwe, elektryczny Volkswagen musi mieć zainstalowane ID. Software 2.4. Tymczasem producent uświadomił sobie, że po drogach jeździ mnóstwo aut z najróżniejszymi edycjami oprogramowania. Dlatego firma uruchomi dobrowolną akcję przywoławczą, w ramach której wymieni akumulatory 12 V na nowe EFB+ oraz zainstaluje w elektrykach ID. Software 2.4. Wszystko odbędzie się w salonach Volkswagena.

Zgodnie z ustaleniami Auto Motor und Sport akcja ma objąć 200 000 VW ID.3 i ID.4, z kolei Elektrowóz dowiedział się, że kampania będzie miała miejsce również w Polsce. Klienci mają się o tym dowiedzieć „wkrótce”, powiedział nam Hubert Niedzielski, kierownik PR marki Volkswagen. Wizyta w salonie ma trwać około doby, w tym czasie Niemcy otrzymają samochody zastępcze. Nowe akumulatory 12 V będą montowane za darmo.

Fale aktualizacji do ID. Software 3.0 mają zacząć trafiać do pierwszych elektryków w kwietniu/maju 2022, ostateczny termin udostępnienia oprogramowania ma zależeć od kraju, w jakim znajduje się auto. Ten wariant będzie się pobierał i instalował samodzielnie, z użyciem OTA.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 3.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: