Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Prezes BMW: Zakaz sprzedaży aut spalinowych niebezpieczny! Uzależnia nas od dostaw surowców od WIECIE KOGO

Prezesi Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów wykorzystują każdy pretekst, żeby tylko wydłużyć czas obecności na rynku aut spalinowych. Obecny szef organizacji, Oliver Zipse, uważa chęć rezygnacji z paliw kopalnych za niebezpieczną dla Europy. Bo uzależni nas ona od dostaw surowców „z krajów trzecich”.

Oliver Zipse, człowiek z rzeczywistości alternatywnej

Unia Europejska chciałaby, żeby na jej terenie w 2035 roku wszedł w życie zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych. Oferowane mogłyby być tylko auta zeroemisyjne, czyli zasilane wodorem lub bateryjne. Temat stał się wybitnie aktualny w ostatnim czasie, gdy Rosja napadła na Ukrainę, a my wiemy o tym, że mordowanie ludności cywilnej finansowane jest z europejskich (w tym polskich) pieniędzy.

Dla Olivera Zipse, prezesa ACEA i BMW, to żaden problem. Nie martwi się, że każdy kilometr przejechany samochodem spalinowym oznacza strumień gotówki płynący na rosyjskie konta. Nie przejmuje się tym, że jeszcze niedawno walczyliśmy o ograniczenie emisji CO2, żeby spowolnić wzrost temperatury na Ziemi. Dla niego najwyraźniej kluczowe są interesy przedsiębiorców, których reprezentuje.

W wypowiedzi udzielonej portalowi Politico Zipse wygłasza tezę, że zakończenie sprzedaży aut spalinowych z rokiem 2035 będzie „bardzo niebezpieczne”. Jego zdaniem najwcześniejsza sensowna data to rok 2040. Dlaczego? Ano dlatego, że przy elektrykach będziemy musieli polegać na surowcach pochodzących spoza Unii Europejskiej, w domyśle: z Rosji (np. nikiel) czy Chin.

Jak słusznie zauważa Auke Hoekstra, holenderski naukowiec, myślenie tego rodzaju prowadzi nas w ślepy zaułek. Im dłużej sprzedajemy samochody spalinowe, tym dłużej jesteśmy uzależnieni od paliw kopalnych. Tymczasem pierwiastki, które trafiły do baterii, prędzej czy później mogą zostać stamtąd wydobyte i wykorzystane do ponownego wyprodukowania baterii. W ogniwach litowo-żelazowo-fosforanowych najbardziej egzotycznym surowcem jest lit, reszta jest całkiem pospolita. Ogniwa/baterie można ładować za pomocą różnych źródeł energii, choćby i z użyciem wiatru, czego nie można powiedzieć o silnikach spalinowych.

Zdjęcie otwierające: gestykulujący Oliver Zipse w filmie promującym BMW iX (c) BMW

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 3.2]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version