Hydrogen Council (Rada ds. Wodoru) to międzynarodowa organizacja zajmująca się promowaniem wodoru w rozmaitych zastosowaniach. Z ostatniego opracowania wynika, że Rada nie wierzy już, by samochody osobowe zasilane wodorem miały stanowić istotny element gospodarki zeroemisyjnej, choć nadal ocenia, że gaz będzie odgrywał kluczową rolę w transporcie.
Wodór w transporcie ciężkim, lotnictwie, do produkcji prądu czy wytwarzaniu ciepła przemysłowego
Opublikowany przez Hydrogen Council wykres pokazuje oszczędności na emisji dwutlenku węgla w poszczególnych segmentach rynku, w przypadku samochodów osobowych można go więc interpretować na więcej niż jeden sposób. W każdym razie organizacja nie spodziewa się, żeby auta osobowe zasilane wodorem odgrywały jakąkolwiek istotną rolę czy to w połowie dekady, czy za trzynaście lat (zakaz sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi) czy nawet w połowie stulecia. Nawet mimo rozliczania wespół z autobusami (ang. Cars, buses; źródło):
Mimo przegranej w sektorze transportu indywidualnego wodór może stanowić kluczowy element dekarbonizacji pozostałych dziedzin transportu. Najbardziej ma się nam przysłużyć w przypadku ciężarówek, istotny będzie też w lotnictwie. Gaz odegra również ważną rolę jako magazyn energii, ponieważ może przechować nadwyżki z OZE i oddać je wtedy, gdy zajdzie taka potrzeba.
H2 ma być wreszcie stosowany podczas dzisiejszych procesów przemysłowych, w tym m.in. do wytwarzania amoniaku niezbędnego w procesie produkcji nawozów sztucznych. Pojawi się też w nowych sektorach, jak produkcja stali czy BTX (benzen-toluen-ksylen), czyli tam, gdzie dziś niezastąpione wydają się nam paliwa kopalne. Gaz zostanie zastosowany do wytwarzania ciepła przemysłowego, choć przy cieple użytkowym (w budynkach) jego obecność nie jest już taka oczywista.