BMW i E.on chcą uruchomić usługę inteligentnego uzupełniania energii w miejscach zamieszkania, Connected Home Charging. Oferta dla klientów ma zostać sformułowana w drugiej połowie 2023 roku, ma być dostępna w całej Europie i uwzględniać wyniki z pilotażowego projektu ładowania dwukierunkowego. „Uwzględnianie wyników” to nie to samo, co „wdrożenie”, jednak dwukierunkowość ma zostać zaoferowana w perspektywie średnioterminowej, tj. najdalej za kilka lat.

BMW i Mini z serii Neue Klasse kompatybilne z V2G?

Samochody elektryczne BMW nie obsługują dziś ładowania dwukierunkowego (V2G), a przynajmniej niczego takiego dotychczas nie ujawniano. Więcej: elektryki Grupy BMW nie potrafią nawet oddawać energii zewnętrznym urządzeniom (V2L/V2D), nie licząc niewielkich obciążeń i mocy. Tymczasem pierwsze oferty będące wynikiem współpracy E.on i BMW zapowiedziano na drugą połowę roku, wdrożenie dwukierunkowości ma się odbyć w perspektywie średnioterminowej – czyli samochody z Neue Klasse będą już działały z V2G?

Usługa E.on i BMW ma dotyczyć uzupełniania energii w domach, jej celem jest połączenie w jeden system inteligentnych domów, rynku energii i pojazdów. E.on będzie odpowiedzialny za „zapewnienie zrównoważonych taryf energetycznych” i dostęp do rynku energii, by dzięki temu właściciel elektryka mógł się ładować, ale też „czerpać korzyści z dynamiki na rynku”.

Oferta pojawi się w kilku krajach europejskich w drugiej połowie roku, ma być wprowadzeniem do stworzenia rozwiązania sprzętowo-usługowego na szeroką skalę. Będzie dostępna w dwóch wariantach: 1/ zoptymalizowanym pod kątem ładowania z fotowoltaiki oraz 2/ zoptymalizowanym pod kątem obciążenia. W nadchodzących latach ma zostać poszerzona o ładowanie w najkorzystniejszych cenowo porach, ale w taki sposób, by nie zakłócić właścicielowi samochodu jego eksploatacji. W tym celu zbadane zostaną czasy wyjazdów ludzi z domów czy niezbędne zasięgi.

Nota od redakcji Elektrowozu: czujemy niesamowitą ekscytację, choć jak się dobrze zastanowić, to jest to najbardziej oczywista i najsensowniejsza z dróg. Elektryk świetnie nadaje się do pełnienia roli zapasowego magazynu energii, z jego baterii można zasilać przez kilka dni przeciętne gospodarstwo domowe i ciągle mieć zapas, żeby dotrzeć do najbliższej ładowarki. Spodziewamy się, że na początku będzie chodziło tylko o doszlifowanie usług, bez żadnych inteligentnych funkcji – ale to nadal świetne wieści.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: