Yamaha i Gogoro postanowiły wspólnie opracować skuter elektryczny z wymienialnymi bateriami. Dzięki tej współpracy Yamaha uzyska produkt, który bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach i będzie mógł korzystać z systemu wymiany baterii Gogoro.
Wreszcie skuter elektryczny Yamahy z prawdziwego zdarzenia?
Na podstawie komunikatu prasowego łatwo wywnioskować, że z inicjatywą prawdopodobnie wyszła Yamaha, która chciałaby zaistnieć na rynku skuterów elektrycznych [z wymiennymi bateriami]. Firma zajmie się bowiem projektem skutera i marketingiem, podczas gdy za technologię ma odpowiadać Gogoro.
Gogoro jest fenomenem na Tajwanie. Dzięki wsparciu ze strony Tajpej (stolicy Tajwanu) firma uruchomiła nie tylko system wypożyczania skuterów, ale postawiła też 750 stacji, w których możliwa jest wymiana rozładowanych baterii na świeże! Baterie są na tyle lekkie, że radzą sobie z nimi nawet kobiety, a możliwość zainstalowania dwóch zamiast jednej dwukrotnie zwiększa zasięg. Każda z baterii ma 1,3 kWh pojemności. Gogoro chwali się, że w ciągu ostatnich trzech lat obsłużono 17 milionów wymian baterii na stacjach. Daje to 15,5 tysiąca wymian baterii dziennie!
Do niedawna firma oferowała wyłącznie produkty będące odpowiednikami motorowerów. Dopiero tuż przed wakacjami 2018 roku Gogoro ogłosiło wprowadzenie do sprzedaży nowych skuterów elektrycznych, które są odpowiednikami skuterów spalinowych z silnikami 125 cm3. To modele Gogoro 2 Delight i Gogoro S2:
|REKLAMA|
|/REKLAMA|