Jak będą w przyszłości brzmiały sporty motorowe? Wygląda na to, że przycichną, a ryk silników spalinowych zmieni się w charakterystyczny gwizd silników elektrycznych. Pierwszym zwiastunem jest poniższe nagranie, w którym zestawiono obok siebie przejazd motocykli z kategorii Moto2 i MotoE.
Motocykle przyszłości: ciszej, mocniej, lepiej
Motocykle z kategorii Moto2 mają czterosuwowe, jednocylindrowe silniki spalinowe o pojemności 600 centymetrów sześciennych i mocy do 136 KM (100 kW). Obecnie dostarcza je wyłącznie Honda, ale od 2019 roku będzie to Triumph – zmieni się też ich pojemność (765 cm3). Napędzane nimi jednoślady mogą rozpędzić się do 280 km/h.
> Elektryczny motocykl Ural na podzespołach Zero Motorcycles. To MUSI jeździć! [EICMA 2018]
Z kolei motocykle z kategorii MotoE posiadają synchroniczne, chłodzone olejem silniki z magnesami trwałymi o mocy 163 KM (120 kW). Rozpędzają się do 270 km/h i zasilane są z baterii litowo-jonowych, które ładują się od 0 do 85 procent w około 20 minut.
Warto porównać:
https://www.youtube.com/watch?v=kMnEcUaDUHU
https://www.facebook.com/Magazyn.MotoRmania/videos/2220970241557270