Jak będą w przyszłości brzmiały sporty motorowe? Wygląda na to, że przycichną, a ryk silników spalinowych zmieni się w charakterystyczny gwizd silników elektrycznych. Pierwszym zwiastunem jest poniższe nagranie, w którym zestawiono obok siebie przejazd motocykli z kategorii Moto2 i MotoE.

Motocykle przyszłości: ciszej, mocniej, lepiej

Motocykle z kategorii Moto2 mają czterosuwowe, jednocylindrowe silniki spalinowe o pojemności 600 centymetrów sześciennych i mocy do 136 KM (100 kW). Obecnie dostarcza je wyłącznie Honda, ale od 2019 roku będzie to Triumph – zmieni się też ich pojemność (765 cm3). Napędzane nimi jednoślady mogą rozpędzić się do 280 km/h.

> Elektryczny motocykl Ural na podzespołach Zero Motorcycles. To MUSI jeździć! [EICMA 2018]

Z kolei motocykle z kategorii MotoE posiadają synchroniczne, chłodzone olejem silniki z magnesami trwałymi o mocy 163 KM (120 kW). Rozpędzają się do 270 km/h i zasilane są z baterii litowo-jonowych, które ładują się od 0 do 85 procent w około 20 minut.

Warto porównać:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]