Od firmy Motor-Land dowiedzieliśmy się, że na początku 2021 roku trafi do polskiej oferty skuter elektryczny Niu MQiGT. Dostępny będzie z dwiema pojemnościami baterii, z dwiema maksymalnymi szybkościami w cenie od około 12 400 złotych. Produkcja wersji z mniejszymi bateriami startuje w październiku.

Niu MQiGT – skuter elektryczny do miasta, do wyjazdów rekreacyjnych, do dowozu posiłków

Pojemności baterii w skuterze są następujące:

  • 2x 1,488 kWh = 2,98 kWh (2x 48 V, 31 Ah) przy zastosowaniu ogniw Eve – producent oznacza go jako 48V31A MQiGT,
  • 2x 2,016 kWh = 4,03 kWh (2x 48 V, 42 Ah) przy zastosowaniu ogniw Panasonica – producent oznacza go jako 48V42A MQiGT.

Produkcja pierwszego wariantu startuje w październiku, drugiego na początku roku 2021. Obydwa pozwalają na rozpędzenie się do 45 lub 70 km/h i mają kosztować tyle samo niezależnie od osiąganej szybkości. Domyślamy się, że o cenie będzie natomiast decydować pojemność baterii. Tańsza wersja powinna być dostępna od około 12 400 złotych.

Maksymalna moc ciągła Niu MQiGT to 3,1 kW (4,2 KM), silnik Boscha znajduje się w kole. Homologowany zasięg znamy tylko dla jednego wariantu: Niu MQiGT E7-D/01, czyli wersji 2 x 31 Ah (2,98 kWh) ograniczonego do 70 km/h. Wynosi on 74 kilometry.

Niu MQiGT z boku i od tyłu (c) Motor-Land / Niu

Niu MQiGT z przodu, pod skosem, z boku

Z zewnątrz wersje będzie można odróżnić od siebie wyposażeniem: wariant z baterią 2,98 kWh będzie miał monochromatyczny wyświetlacz, edycja z większym akumulatorem zostanie wyposażona w wyświetlacz kolorowy. Oprócz tego wersja z pojemniejszą baterią jako jedyna może zostać zamówiona w wariancie czarnym z czerwonymi paskami.

Pojedynczy moduł bateryjny (po lewej) oraz widok na schowek podsiodłowy z jednym modułem i kaskiem (po prawej). Zwróć uwagę na gniazdko ładowania/zasilania w górnej części modułu. Ładowanie odbywa się przez wyjęcie modułu i podłączenie go do ładowarki

Bateria będzie modułowa: w schowku podsiodłowym zmieścimy albo dwa moduły bateryjne, albo kask i jeden moduł. Wraz ze skuterem otrzymamy ładowarkę o mocy 0,9 kW, którą będzie można ładować 1 lub 2 moduły jednocześnie. Przy jednym czas ładowania to 3 albo 3,5 godziny (31 / 42 Ah), przy dwóch – 6 albo 7 godzin (31 / 42 Ah).

Specyfikacja Niu MQiGT w zależności od wariantu

Przyciski na kierownicy Niu MQiGT

Dystrybutor obiecuje dłuższe siedzenie niż w NQiGT, dzięki czemu [wygodniej] zmieszczą się na nim dwie osoby. Koła powiększono do 14 cali, co powinno zagwarantować wygodniejszą jazdę na miejskich ulicach poprzetykanych dziurami i torami tramwajowymi. Opcjonalnym wyposażeniem jest aluminiowy tylny bagażnik zaprojektowany z myślą o zastosowaniach komercyjnych, na którym możliwe będzie przewiezienie produktów o wadze co najmniej 70 kilogramów.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: