Seat zaprezentował skuter elektryczny Seat e-Scooter. Opracowany wraz z hiszpańską firmą Silence zapowiada się znacznie ciekawiej niż elektryczne motorowery z Chin. Jest odpowiednikiem skutera spalinowego z silnikiem o pojemności 125 cm3 i rozpędza się nawet do 100 km/h.

Seat e-Scooter – specyfikacja i wszystko, co wiemy

7-kilowatowy silnik e-Scootera jest w stanie osiągnąć w szczycie nawet 10,9 kW (14,8 KM) mocy i aż 240 Nm momentu obrotowego. Dla porównania: Opel Corsa-e – czyli samochód segmentu B – dysponuje silnikiem o momencie obrotowym 260 Nm. Dlatego spodziewamy się, że Seat zdecyduje się na jakąś formę ograniczenia, ponieważ 240 Nm bez problemu postawi dęba jednoślad wraz z siedzącym na nim człowiekiem…

> Oto rosyjski motocykl Milandr SM250. Jeździ po ziemi i… pod wodą [wideo]

Przyspieszenie e-Scootera do 50 km/h ma trwać 3,8 sekundy, szybkość maksymalna to 100 km/h. Producent nie zdradził pojemności baterii, ale obiecał 115 kilometrów zasięgu według procedury WMTC. Spodziewajmy się zatem około 60-100 kilometrów zasięgu realnego przy normalnej miejskiej jeździe [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl].

Seat deklaruje, że akumulator e-Scootera będzie można wyciągnąć i naładować w domu lub na publicznych stacjach. To sugeruje, że będzie on modułowy, bo nie do końca wyobrażamy sobie konieczność przenoszenia 15-20-kilogramowego klocka między różnymi lokalizacjami.

Skuter trafi do oferty w 2020 roku. Jego ceny nie podano, ale spodziewajmy się co najmniej 20-30 tysięcy złotych – mamy wrażenie, że producent chce stworzyć raczej alternatywę do BMW c-Evolution niż tani jednoślad do poruszania się po mieście.

> TEST: elektryczny skuter BMW C Evolution [Wieruszewski]

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]