Czy samochód może jeździć na powietrze? Może! Taki właśnie jest AirPod 2.0: trójkołowiec napędzany sprężonym powietrzem. Według deklaracji producenta, pojazd jest w stanie rozpędzić się do około 80 kilometrów na godzinę i przejechać na jednym tankowaniu nawet 150 kilometrów!

AirPod 2.0 – jak to działa?

AirPod napędzany jest za pomocą sprężonego powietrza. Z zamontowanej w podwoziu butli powietrze stopniowo trafia do cylindra w silniku. Ten rozpędza wał i koła pojazdu. Sądząc po niektórych ujęciach z poniższego wideo, mamy do czynienia raczej z cylindrem wirującym (silnik Wankla) niż pracującym posuwisto-zwrotnie.

Tankowanie i zasięg

Czas tankowania? Podłączony do domowego gniazdka AirPod „ładuje się” w ciągu czterech godzin. „Ładuje się”, czyli wykorzystuje wewnętrzny kompresor do napełnienia butli sprężonym powietrzem. Przy wykorzystaniu zewnętrznego kompresora, czas uzupełniania powietrza wynosi zaledwie trzy minuty.

Szybkość maksymalna? Producent AirPoda twierdzi, że pojazd jest w stanie rozpędzić się do 80 kilometrów na godzinę. Jego maksymalny zasięg to około 160 kilometrów przy powolnej – lub 150 kilometrów przy normalnej miejskiej jeździe. W eksploatacji AirPod ma być trzykrotnie tańszy niż elektryczny odpowiednik. Cena AirPoda to równowartość około 36 tysięcy złotych.

Dostawy pojazdu miały właśnie się rozpocząć w Stanach Zjednoczonych, ale producent nieszczególnie chwalił się liczbą zamówień. Pojazd nie uzyskał homologacji w Europie. AirPod 2.0 w filmie reklamowym:

 

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 8 głosów Średnia: 4.6]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: