Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowy BMW CE 02. Mniejszy brat CE 04, nadal futurystyczny. Cena od 35 900 zł za wariant 45 km/h, od 40 900 zł za mocniejszy

BMW wprowadza na rynek kolejny elektryczny motocykl, BMW CE 02. Nie jest już tak mocny, jak CE 04, nie trzeba go sztucznie ograniczać, ma maksymalnie 11 kW/15 KM mocy i odpowiada motocyklowi z silnikiem spalinowym o pojemności 125 cm3. Jednak na życzenie BMW CE 02 może zostać przeobrażony w motorower o mocy 4 kW/5 KM, z mniejszą baterią i maksymalną szybkością do 45 km/h.

BMW CE 02: cena, specyfikacja i wszystko, co wiemy

Polskie ceny BMW CE 02 w wariancie mocniejszym zaczynają się od 40 900 złotych (konfigurator TUTAJ), co jest dość wysoką kwotą jak na skuter elektryczny, ale całkiem normalną, jeśli będziemy myśleć wyłącznie o gamie BMW. Za dodatkowe szaro-zielono-czarne malowanie i przedni widelec w kolorze złotym dopłacimy 4 190 złotych, wchodzi ono bowiem w skład pakietu Highline. Pakiet zawiera też moduł Bluetooth, mocny uchwyt na telefon, tryb jazdy Pro, łączność, w tym dostęp do motocykla z aplikacji mobilnej, zewnętrzną ładowarkę o mocy 1,5 kW i podgrzewane manetki, warto zatem go rozważyć.

Dodajmy, że zewnętrzna ładowarka pozwala na naładowanie motocykla do pełna w 3,5 godziny, a od 20 do 80 procent w 1:42 h. Nie da się jej kupić poza pakietem, przynajmniej konfigurator na to nie pozwala. W standardzie otrzymujemy wolniejszą ładowarkę o mocy 0,9 kW, producent nie wspomina o porcie ładowania. Powinniśmy też dokupić jakąś torbę do przechowywania kasku, bo pod siedzeniem go nie schowamy:

Motocykl w zależności od wersji waży 132 (11 kW) lub 119 kilogramów (4 kW). Pierwszy wariant rozpędza się do maksymalnie 95 km/h, drugi osiąga tyle, ile powinien osiągać motorower, czyli 45 km/h. Jego zasięgi wynoszą odpowiednio „ponad 90” lub „ponad 45” jednostek WMTC, które mniej więcej odpowiadają kilometrom w miesiącach letnich przy bardzo spokojnej jeździe.

Skąd takie różnice w zasięgach? Otóż bateria BMW CE 02 składa się z dwóch niezależnych modułów o pojemności 1,96 kWh każdy, w słabszej wersji otrzymujemy tylko jeden, w mocniejszej są dwa, łatwo zatem przeliczymy, że jeden moduł waży 13 kilogramów. Znamionowa, ciągła moc silników to 6 kW/8 KM lub 3,2 kW/4 KM. Moment obrotowy zawsze jest ten sam, wynosi 55 Nm. Motocykl wyposażony jest we wszystkie niezbędne elementy pozwalające na poruszanie się nim po drogach, w tym także światła – choć nie do końca są one widoczne.

W standardzie otrzymujemy bieg wsteczny oraz dwa tryby jazdy, Flow i Surf, dodatkowy Pro przychodzi wraz z pakietem Highline. Producent obiecuje, że BMW CE 02 może być używany do przewożenia pasażerów, chociaż patrząc na siedzisko i brak dodatkowego uchwytu z tyłu chyba nie chcielibyśmy tego sprawdzać.

Interesujący komentarz zamieścił Pan eSUBA94:

C02
Rok 2023 a elektryczny skuter BMW otrzymuje pakiet 4kWh i to dopiero w wyższej wersji, Design 02 jest nieco dziwny, tak jakby miał łańcuch normalnie i silnik ICE zabudowany. Fajnie że wpadli na pomysł na zewnętrzną mocniejszą ładowarkę AC-DC a właściwie zasilacz bo zajmował by on miejsce które w elektrycznych skuterach/motocyklach jest niezwykle cenne ale nadal dość mała moc ładowarki w trybie fast.

C04
Rok 2022 a elektryczny motocykl BMW wyposażony jest w pakiet 8.5kWh, podczas gdy od dawna dość popularny chińczyk PUMA dostawał pakiet 10kWh od CATL a teraz to jest chyba nawet 11.5kWh.
Ale przynajmniej dali opcję złącza Type2 i nie trzeba już latać z adapterem na schuko, ale znowu trzeba założyć że 50% stacji AC nie ma kabla i wtedy co? wozić kabel w aucie żaden problem ale na motocyklu już tak. Konfigurator jak zawsze robiony przez ludzi nie z branży i tak oto widnieją tam do dokupienia 5 metrowe 3 fazowe kable, dobrze że pakietów serwisowych z wymianą oleju nie dali…
A co jak nie weźmiemy pakietu Type2? Ładowarka w szczycie tylko 1.2 kW..
Dobrze że chociaż podbili napięcie pakietu bo konkurencja siedzi na 96V

Jednak stary SuperSOCO jak był jeszcze w inkubatorze xiaomi nie byłby wcale taki zły.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version