Wszystkie motocykle Energica od rocznika modelowego (2020) dysponują bateriami o maksymalnej pojemności 21,5 kWh, czyli takiej, która niedawno dostępna była wyłącznie w samochodach. Oprócz tego w modelach Ego i EsseEsse9 możliwe jest zamówienie tańszego akumulatora o pojemności 13,4 kWh.
Podkręcona specyfikacja elektrycznych motocykli Energica (2020)
Większe baterie nie są jedyną zmianą, która zaszła w nowym roczniku modelowym. Wagę motocykli zmniejszono o 5 procent, a silniki elektryczne dysponują momentem obrotowym wynoszącym 215 zamiast 200 Nm. Przekłada się to na wyższe zasięgi. Energica podaje 230 kilometrów na jednym ładowaniu w trybie mieszanym (dla 21,5 kWh), z czego przy szybkiej jeździe w trasie będzie to 180 kilometrów, a w mieście – nawet 400 kilometrów.
Pamiętajmy jednak, że są to obietnice producenta. Nawet jeśli oficjalnie mówi on, że „przeprowadzano je w rzeczywistych warunkach na rzeczywistych nawierzchniach”.
Produkcja motocykli z rocznika modelowego (2020) startuje w styczniu 2020 roku, czyli teraz. Czas realizacji zamówienia to 2 tygodnie. W Polsce wyłącznym importerem jednośladów jest firma Motors, która ma swój punkt przy ul. Puławskiej 403A w Warszawie.
Ceny motocykli Energica rozpoczynają się od 89 tysięcy złotych dla najtańszego modelu Energica Eva EsseEsse9 z baterią 13,4 kWh.
> Elektryczny Harley-Davidson oficjalnie zadebiutował w Polsce. Cena od 146 420 złotych
Zdjęcie otwierające: Energica Eva w polskim salonie (c) Janusz Mitko / Motors sp. z o.o.