Elektryczny skuter Vespa Electtricca został zaprezentowany na targach w… Indiach. To tam poznaliśmy jego parametry: bateria Vespa Electtrica ma mieć 4,2 kilowatogodziny (kWh) pojemności i ma pozwolić na przejechanie 100 kilometrów na jednym ładowaniu. Warto dodać, że 4,2 kWh to niemal tyle samo, ile miała Toyota Prius Plug-in pierwszej generacji (4,4 kWh) produkowana w latach 2012-2016.
Vespa Elettrica X/Vespa Elettrica: dane techniczne, moc, wszystko, co wiemy
Elettrica ma się pojawić z dwóch wariantach: jako model podstawowy, czysto elektryczny oraz jako hybryda plug-in. Elektryczna Vespa (bez „X” w nazwie) ma mieć baterię o pojemności 4,2 kWh, 100 km zasięgu i nigdy nie będzie hałasować – nie zostanie bowiem wyposażona w silnik spalinowy. Bateria ma wystarczyć na 1 000 ładowań/rozładowań, co oznacza sumaryczny zasięg wynoszący, powiedzmy, 50+ tysięcy kilometrów.
Vespa Elettrica X to z kolei hybryda plug-in z mniejszą baterią (do 50 km zasięgu) i silnikiem spalinowym, który pozwoli na przejechanie 100-150 kilometrów na tankowaniu.
> Elektryczna Honda PCX z bateriami w kufrze – niepraktyczna, ale ciekawa
Skutery jadące na baterii w trybie Eco mają osiągać zaledwie 30 kilometrów na godzinę (km/h), będzie to więc raczej tryb do przeciskania się w korkach i jazdy po szutrze niż do miasta. Z kolei w trybie Power ma być dostępna pełna moc wynosząca 5,4 konia mechanicznego (KM).
Vespa Elettrica zostanie wyposażona w 4,3-calowy ekran TFT i ma się pojawić w sprzedaży jeszcze w tym roku. Cena elektrycznego skutera na razie nie jest znana.
Dodatkowe informacje: Vespa Electtrica electric scooter unveiled, powered by 4.2 kWh Li-ion battery
|REKLAMA|
|/REKLAMA|