Firma Zero Motorcycles ogłosiła wprowadzenie na rynek odświeżonych wersji jednośladów Zero S i Zero DS. W większości modeli zdecydowano się na poprawienie parametrów technicznych pojazdów przy zachowaniu ceny na poziomie zbliżonym do tegorocznego. Zero Motorcycles to dziś największy producent elektrycznych motocykli na świecie.

Odświeżone motocykle Zero S i Zero DS (2019)

Zero S, czyli motocykle drogowe

Linia Zero S to motocykle na oponach drogowych (tzw. slickach), co pozwala im na osiągnięcie wyższych szybkości i zasięgów niż w wypadku DS. Najtańszy Zero S ZF7.2 (2019) będzie miał o 35 procent wyższą moc niż model tegoroczny, co oznacza 62 KM (46 kW) zamiast dotychczasowych 46 KM.

Zasięg Zero S (2019) ZF14.4 będzie o 10 procent wyższy niż obecnie, co przekłada się na 359 kilometrów w mieście, 241 km w trybie mieszanym i 180 km na drodze szybkiego ruchu przy jeździe z szybkością 113 km/h (obietnice producenta). Warto przy okazji dodać, że pojemność baterii w motocyklach Zero symbolizowana jest przez liczby w oznaczeniu jednośladu: Zero (D)S ZF7.2 ma 7.2 kWh, (D)S ZF14.4 – 14,4 kWh.

> Mapa stacji ładowania Greenway na tle Polski, czyli ile będziemy mieli punktów ładowania w następnej dekadzie

Zero Dual-Sport, czyli DS i DSR (2019)

W wersji z rocznika (2019) DS otrzyma identyczny upgrade jak model S: silnik osiągnie moc wyższą o 35 procent, a szybkość maksymalna wzrośnie o 8 procent. Oznacza to, że najtańszy Zero DS ZF7.2 będzie miał 62 KM (46 kW) mocy i rozpędzi się do 171 km/h.  Bateria nie ulegnie zmianie, żeby utrzymać niską masę oraz, można się domyślać, znośną cenę.

Producent deklaruje, że zasięg motocykla na autostradzie wynosi 63 kilometry (przy 113 km/h), w mieście – 132 km, a w trybie mieszanym – 85 kilometrów. Z kolei Zero DS ZF14.4 ma otrzymać baterię pochodzącą z modelu DSR, co powinno przełożyć się na zasięg w mieście wynoszący 328 kilometrów i na autostradzie – 158 kilometrów.

Ceny elektrycznych motocykli Zero na poziomie BMW C-evolution

Cena Zero S ZF7.2 i Zero DS ZF7.2 startuje dziś od 10 995 dolarów, czyli równowartości 41,5 tysiąca złotych netto. Jeśli  zdecydujemy się na dwukrotnie pojemniejszą baterię – Zero S/DS ZF14.4 – za motocykl zapłacimy co najmniej 13 995 dolarów, czyli równowartość 52,8 tysiąca złotych netto.

> Elektryczny skuter BMW C evolution z większą produkcją i… następcą: „Concept Link”

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 4.3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: