Motocykle elektryczne Energica, które internauci mogą znać choćby z cyklu MotoE, są oficjalnie dostępne w Polsce. Ich importem zajmie się firma Motors sp. z o.o., której prezesem jest Janusz Mitko. Ceny Energica Eva Esseesse9 rozpoczynają się od 108 tysięcy złotych brutto, większe modele są droższe.
Motocykle Energica: ceny i dostępność
Zgodnie z oficjalnym komunikatem z wczorajszej nocy, firma już funkcjonuje na naszym rynku. Janusz Mitko – prezes polskiego importera – poinformował nas, że jeden motocykl testowy jest już dostępny na ulicy Puławskiej 34 w Warszawie. Motocykle teoretycznie powinny mieć już swój konfigurator pod adresem energicamotor.pl, ale w tej chwili przekierowuje on na stronę w domenie *.com, a na górze brakuje polskiej flagi.
Bazowe ceny motocykli Energica są następujące:
- Energica Eva Esseesse9 – 107 999 złotych,
- Energica Eva Esseesse9 Special – 114 999 złotych,
- Energica Eva 107 – 117 999 złotych,
- Energica Ego – 119 999 złotych.
Oprócz tego motocykle dysponują szeregiem opcji, które są dodatkowo płatne. Na przykład domyślnie otrzymujemy amortyzatory Marzocchi, a za Ohlinsa z przodu i z tyłu dopłacimy dodatkowe 15 899 złotych (wszystkie modele). Za kute felgi Oz – 8 999 złotych (wszystkie modele) i tak dalej.
> Ducati: Elektryczne motocykle? Będą. „Przyszłość jest elektryczna”
Natomiast w standardzie otrzymamy możliwość szybkiego ładowania z wykorzystaniem prądu stałego (DC), możliwość ładowania prądem przemiennym (AC), kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4,3 cala, kontrolę trakcji, hamulce Brembo czy opony Pirelli Diablo Rosso II:
Jak mówi nasz Czytelnik, Pan Konrad, ekspert w dziedzinie jednośladów, Energica to takie „Tesle wśród motocykli”. Podkreśla to zresztą prezes polskiego dystrybutora, który mówi o komponentach najwyższej jakości, najwyższych osiągach (moment obrotowy, szybkość, moc itd.) oraz przypomina o wyłącznej współpracy włoskiego producenta z MotoE. Najlepsze osiągi przekładają się na ceny.
A jakie są ich dane techniczne? Najtańsza Eva EsseEsse9 (patrz zdjęcie otwierające) dysponuje baterią o pojemności 11,7 kWh, mocą 80 kW (109 KM), momentem obrotowym 180 Nm. Przyspieszenie Esseesse9 do 100 km/h trwa nieco ponad 3 sekundy, szybkość maksymalna to 200 km/h. Podawane przez producenta zasięgi w trybie mieszanym to 150 kilometrów.
Zdjęcie otwierające: Energica Eva Esseesse9, zdjęcie w treści: Energica Ego z pakietem Sport Black (c) Energica