Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Xiaomi pracuje nad ogniwami solid-state. Stały elektrolit wmieszany w elektrodę

Xiaomi pochwaliło się, że złożyło wniosek patentowy na elektrodę o wielowarstwowej strukturze zawierającą stały elektrolit. Materiały aktywne elektrody przemieszane są ze stałym elektrolitem na całej grubości, dokładnie tak samo, jak byłyby nasączone elektrolitem ciekłym. Proces produkcji elektrody ma być kompatybilny z istniejącymi liniami do wytwarzania ogniw Li-ion.

Xiaomi też bierze udział w wyścigu o solid-state

Komunikat relacjonowany przez CarNewsChina brzmi tak, jakby kolejni tradycyjni producenci samochodów deklarowali, że „tak, właśnie rozpoczęli prace nad rakietami wielokrotnego użytku i przygotowują się do lotu na Marsa”. Stałe elektrolity jeszcze na początku tej dekady były materią zastrzeżoną dla zaawansowanych producentów ogniw Li-ion i to tych, którzy chcieli wydawać pieniądze na rozwój w niepewnym kierunku. A teraz do badań w tej dziedzinie przyznaje się następny chiński producent samochodów (i elektroniki, fakt).

Stały elektrolit wykorzystywany przez Xiaomi to mieszanina polimerów i soli metalu, zestaw uważany za najmniej obiecujący przez producentów ogniw. Warstwa elektrodowa ma być gruba, co może przełożyć się na dużą gęstość energii oraz odporność na niskie temperatury. Jest to też spore wyzwanie technologiczne, bo elektrolit ciekły po prostu nawilża wszystkie struktury, tymczasem elektrolit stały musi zostać skrupulatnie wymieszany z aktywnym materiałem, żeby mógł pełnić rolę pomostu dla jonów litu.

Dodajmy, że tekst CarNewsChina nie jest precyzyjny, z fragmentu można wywnioskować, że patent opisuje wręcz bipolarne ogniwa solid-state.

Bateria Xiaomi SU7 Max wykonana w technologii CTB (c) Xiaomi

Xiaomi deklaruje ponoć, że prototypowe ogniwa będą kompatybilne z układem cell-to-body, ogniwa kręgosłupem baterii a aktywny materiał wypełni 77,8 procent objętości pakietu. Pakiet wraz z podłogą kabiny ma mieć zaledwie 12 centymetrów grubości, oferować zasięg przekraczający 1 200 jednostek CLTC (~950-1 100 jedn. WLTP, w zależności od wersji CLTC) i odzyskiwać 800 jednostek CLTC (~630-730) jedn. WLTP) w ciągu 10 minut przy ładowarce. Dla porównania: Xiaomi SU7 Max potrafi odzyskać 510 jednostek CLTC w 15 minut.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version