Autoryzowany dealer Renault, spółka Dąbrowscy, uruchomiła w Zabrzu pierwszy w Polsce zakład zajmujący się naprawą baterii z samochodów elektrycznych i hybryd. Zajmie się on autami z naszego kraju oraz z Estonii, Litwy, Łotwy, Czech, Słowacji, Węgier, Rumunii i Bułgarii.

Jak psuć baterię w Renault Zoe, to najlepiej na Górnym Śląsku 😉

Renault informuje, że placówka w Zabrzu jest pierwszym tego rodzaju zakładem w rejonie, a powstała ze względu na rosnącą gamę pojazdów z napędami hybrydowymi i elektrycznymi w ofercie francuskiego producenta. Pracujący z bateriami mechanicy mają szkolenia i uprawnienia do pracy z wysokimi napięciami. Dotychczasowe naprawy polegały na wymianie modułów z ogniwami, ale zdarzały się również sytuacje, gdy wymianie podlegał system zarządzania baterią (BMS).

Z dat widocznych zdjęć widocznych w oryginalnym pakiecie prasowym wynika, że zakład wystartował już w listopadzie 2020 roku. Fotografie wykonano bowiem 26 i 27 listopada 2020.

Akumulatory nie będą naprawiane na Śląsku przy każdej możliwej awarii. Auto musi zostać najpierw wstępnie zdiagnozowane w punkcie serwisowym Renault Ekspert ZE (właściwie: Z.E.). W Polsce takich salonów jest kilka, o czym parokrotnie boleśnie przekonał się nasz Czytelnik. Gdy ASO stwierdzi, że samochód kwalifikuje się do naprawy, wysyła go w całości do Zabrza. Dotyczy to również serwisów zagranicznych z wyjątkiem Rumunii i Bułgarii, skąd będą przyjeżdżały tylko akumulatory.

Renault ma dziś w sprzedaży trzy modele czysto elektryczne: Zoe ZE50, Kangoo ZE i Master ZE. Oprócz tego firma oferuje całą gamę hybryd i hybryd plug-in, w tym Clio, Captura, nowego Megane czy nowego Renault Arkana.

Wszystkie zdjęcia (c) Renault

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: