Należąca do Volkswagena firma PowerCo ogłosiła, że zawiązuje joint-venture z Umicore, dostawcą materiałów katodowych do produkcji ogniw Li-ion, Oba przedsiębiorstwa mają produkować tyle surowców, żeby z ich pomocą udało się wyposażyć w baterie 2,2 miliona samochodów elektrycznych. Niemiecki koncern planuje wyprzedzić Teslę w Europie w 2025 roku.

Volkswagen, Umicore, katody, baterie

Chęć zawiązania joint-venture ogłoszono w grudniu 2021 roku, teraz mamy oficjalne potwierdzenie, że obie firmy łączą siły. Od Umicore usłyszeliśmy, że Volkswagenowi zależy przede wszystkim na współpracy w długiej perspektywie czasowej po znanych kosztach, chce też znać emisyjność całego łańcucha dostaw, co będzie niezbędne podczas ubiegania się o unijny paszport bateryjny. Z kolei Umicore chce wzmacniać swoją pozycję na rynku – a kooperacja z Volkswagenem na pewno się temu przysłuży.

PowerCo to firma-córka koncernu Volkswagena, która wybuduje i będzie zarządzać w sumie sześcioma gigafabrykami ogniw na świecie. Wraz z Umicore chce produkować 160 GWh ogniw Li-ion w 2030 roku do 2,2 miliona aut elektrycznych, łatwo zatem obliczymy, że według koncernu w połowie dekady średnia pojemność baterii elektryka wyniesie 73 kWh. Belgijski partner ma dostarczać materiały do 2/3 aut Volkswagena jeżdżących po Europie, będą one powstawały między innymi w Nysie.

Katody to dopiero część przygody. Volkswagen potrzebuje jeszcze firmy, która zdecyduje się dostarczać mu materiały anodowe lub gotowe anody, separatory oraz elektrolit. Pozostaje też kwestia recyklingu, która zostanie prawdopodobnie zorganizowana z Northvoltem. Ale już z Umicore koncern będzie mógł pochwalić się kontrolą całego łańcucha dostaw, od wydobycia czy wyekstrahowania surowców, przez produkcję prekursora (PCAM), aż do baterii.  

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: